digitale camere mounten

Weet iemand hoe en of je je digitale camere kunt mounten onder OS X javascript:emoticon(':?')

Dat zou vanzelf moeten gaan lijkt me? Als ik mijn FujiFilm cameraatje aan mijn Mac hang wordt het vanzelf een drive op mijn desktop en begint iPhoto (geheel tegen mijn wens overigens) vanzelf op te starten.

Dat werkt ook wel maar, wat ik dan mis als de foto's overgezonden zijn is de instelling van de camera. En het lijkt mij dat deze ook opgeslagen worden op de memory card. Dus als ik weet onder welk device de camera gemount word kan ik ook controleren of mijn voorgaande conclusie de juiste is

Voor een deel ben ik eruit, indien je na het importeren een foto selecteerd en daar de informatie met appeltje-i gaat bekijken staat daar alle informatie geordend onder twee tab-bladen. Neemt niet weg dat ik nog steeds wil weten of ik mijn digitale camere als een device kan mounten.

[quote:90020afe0d="iRuben"]en begint iPhoto (geheel tegen mijn wens overigens) vanzelf op te starten.[/quote:90020afe0d]

Dat kan je ook gewoon uitzetten in “Image Gapture”, start het op en kijk in de voorkeuren.

[quote:9d4eac4908="Adriaan Mol"][quote:9d4eac4908="iRuben"]en begint iPhoto (geheel tegen mijn wens overigens) vanzelf op te starten.[/quote:9d4eac4908]

Dat kan je ook gewoon uitzetten in “Image Gapture”, start het op en kijk in de voorkeuren.[/quote:9d4eac4908]

Kijk bij “Cd’s en dvd’s” in systeemvoorkeuren. :lol:

[quote:9e4f7487ec="iRuben"]Als ik mijn FujiFilm cameraatje aan mijn Mac hang wordt het vanzelf een drive op mijn desktop.[/quote:9e4f7487ec]

Ik zou wel eens willen weten hoe je dat voor elkaar krijgt. Wel OS gebruik je? Hoe hang je die camera aan je mac? USB stekker in je camera? Cardreader misschien? Zo ja welke? Hier hoor ik graag meer van.

Kan ik misschien ook foto’s gaan uploaden naar mijn camera (als ik dat wil)

Bijna alle camera's worden sinds osx automatisch gemount bij aansluiten via usb. idem voor cardreaders. aansluiten via usb, kaartje insteken en deze worden herkent als drive. En waarom zou je in hemelsnaam beelden uploaden naar je camera ? Maar goed je kan het doen via een cardreader.

[quote:f3d3e520d9="zoemzoem"]Weet iemand hoe en of je je digitale camere kunt mounten onder OS X javascript:emoticon(':?')[/quote:f3d3e520d9]

Het forum start met deze vraag. Kennelijk “mount” de camera automatisch. Dit is niet mijn ervaring. Wat versta je onder mounten? Een schijf op je bureaublad? Ik zie er geen verschijnen. iPhoto start braaf op, prima. Mounten? Ik zie niets.

[quote:8d8832f4fe="Pjotr"]Een schijf op je bureaublad? Ik zie er geen verschijnen. iPhoto start braaf op, prima. Mounten? Ik zie niets.[/quote:8d8832f4fe] Ik heb een Olympus E-10 en wanneer ik deze via USB RECHTSTREEKS aansluit op welke Mac dan ook, dan verschijnt er "een soort HD" op het bureaublad (de HD van de camera). Ik kopieer de gefotografeerde bestanden dan HANDMATIG van de camera af, vervolgens kan ik de "HD" van de camera ook weer geheel handmatig wissen via de Mac. Er zijn dus verschillende mogelijkheden.. En uiteraard, zoals vele doen, kan dit ook via iPhoto, Photoshop, etc

[quote:8d8832f4fe=“digitalguru”]Bijna alle camera’s worden sinds osx automatisch gemount bij aansluiten via usb.
idem voor cardreaders. aansluiten via usb, kaartje insteken en deze worden herkent als drive.[/quote:8d8832f4fe]
Dit klopt, OSX (en zelfs nog voor vele camera’s in OS9) ondersteund, of regelt deze aansluiting automatisch via USB-dr,
op het moment dat deze niet wordt herkend zal er volgens mij toch naar de betreffende driver van de camera gezocht moeten worden…

Op het moment dat je de camera aan je Mac koppelt moet je wel zorgen dat je camera UIT STAAT!!!
Wanneer dit niet gebeurt kan dit een storende werking hebben naar het zoeken onderling, en het is tevens niet goed voor de camera…

:wink:

Het lijkt erop dat zoemzoem zijn camera niet op zijn bureaublad ziet verschijnen. Geldt voor mij ook. Zie geen "soort HD" op mijn bureaublad. iPhoto start wel prima automatisch op en zo.

Moet je nog iets instellen om een dig foto camera te mounten?