Digitale Gymzaal

Hallo,

Hoe ik mijn vraag goed kan omschrijven weet ik niet; ik doe een poging.

Ik studeer aan de Academie voor Lichamelijke opvoeding (opleiding tot ‘gymdocent’). TIjdens mijn studie en in het werkveld werk je vaak met lesvoorbereidingen. Een onderdeel hierop is een ‘plattegrond’ van de opstelling van materiaal: hier komt een bank en daar een dikke val mat etc.

Nu wil ik graag een programmatje (ik denk dat deze benaming hiervoor het dichtst in de buurt komt) maken om deze plattegronden makkelijker en efficienter te creeren. Het idee is ontstaan toen ik deze site bezocht. Ik stelde mij voor dat het middelste veld (waar het lege blaadje staat) de gymzaal, vanaf boven bekeken, is. Het kader aan de linkerkant moet in mijn idee de ‘toestellenberging’ zijn, waar je het materiaal uit sleept om in de gymzaal neer te zetten.

Mijn vraag is:
Hoe krijg ik dit voor elkaar, met welke software is dit te doen en welke vaardigheden moet ik bezitten om mijn idee te realiseren.

Misschien is het wat vaag. Als iemand een vraag tot opheldering heeft, dan beantwoord ik deze graag :slight_smile:

Misschien moet je es kijken naar Omnigraffle. Dit is een vrij makkelijk tekenprogramma met veel vormpjes en zo.

Je zou het programma Omnigraffle eens kunnen proberen. http://www.omnigroup.com/

Dat is een soort visio waar je ook plattegronden van het soort zoals jij bedoelt mee kan maken. Je kan een trial downloaden om het te proberen. Benodigde vaardigheden: klikken en slepen

dat ziet er mooi uit.

Stel, ik wel zelf iets maken (zodat anderen op mijn studie het ook kunnen gebruiken) dan denk ik in de richting van een Flashbased applicatie. Hoe zouden jullie het doen?

Misschien een idee om alle toestellen na te maken in illustrator en dan als symbolen te zetten? Zo zou ik het doen in ieder geval.