digitale mixer

Ik ben van plan om een digitale mixer aan te schaffen. Ik heb o.a. al zitten kijken naar de Yamaha 03D en 01V. De bedoeling is dat ik de mixer in logic niet meer moet gebruiken om mijn nummers en dat ik dus alles kan doen op de digitale mixer. De mixer zou adat aansluitingen moeten hebben zodat ik mijn motu828 rechtstreeks kan aansluiten.

Heeft er iemand nog andere voorstellen of ervaringen, ik heb tot nu toe altijd met een gewone dj mixer gewerkt om mijn nummers af te werken. Kan er iemand mij wat raad geven want die digitale mixers zijn niet van de goedkoopste en ik wil mezelf behoeden van een miskoop

Als je veel extra ingangen nodig hebt, omdat je bijv. live bands opneemt, dan is een digital mixer wel handig. Als het je gaat om 'echte' knoppen te bedienen in plaats van je muis te bewegen, dan zou je wellicht aan een Logic Control kunnen denken. In laatste geval lijkt het me een beetje zonde om veel geld in een digitale mixer te pompen. Je koopt een hoop functionaliteit die je toch niet gebruikt.

Ik heb zelf in het verleden goede ervaring met een Spirit 328XD, grote voordeel vond ik dat die net als een analoge mengtafel werkte. Maar omdat ik hetzelf juist prettiger vond om in Logic zelf te mixen, heb ik 'm de deur uit gedaan.

kijk ook eens naar goedkopere alternatieven zoals de evolution uc33, de behringer bcf2000, etc

succes!