Digitale ruis UCA202

heeft iemand ervaring met de UCA202 audio interface (USB) van Behringer? ik heb namelijk een akelige digitale input ruis macmini PPC processor/Audacity

hinderikus harmannus

Ik heb geen ervaring met de betreffende hardware, maar bij zulk soort ruis denk ik aan aarding. Heb je je mini in een geaard stopcontact? Zo niet probeer dit eens.

Ruis is per definitie een analoog verschijnsel, veroorzaakt door de warmtebeweging van de moleculen in het koper van de electrische componenten. Aarding helpt niet tegen ruis, alleen tegen brom.

Mischien bedoel je met digitale ruis dat je een soort geratel met hoge frequenties hoort. Het kan best zijn dat de analoge componenten hoogfrequente storing oppikken van het digitale deel. Kun je de aard van de storing omschrijven?

Behringer is nou niet echt een topmerk, dus de interne afscherming zou de oorzaak kunnen zijn, maar ook de plek t.o.v. de computer/scherm waar de interface ligt. leg 'm eens wat verder van computeronderdelen weg?

Ik heb zojuist de M-Audio Firewire 410 gekocht. Werkt heel goed! Geen problemen met mijn Macbook Pro en de laatste Inteldrivers. Geen uitval etc waarover op veel forums wordt geklaagd.

Wel heb ik bij de microfoon ongeveer hetzelfde probleem Joost. Een soort geratel met hoge frequenties. Ik had de gehele opstelling op een tafel staan. M-Audio claimt dat zij het firewire kastje goed hebben afgeschermt voor dit soort problemen. Dit blijkt dus niet helemaal het geval tenzij het uitsluitend zit in de plaats van de interface t.o.v. het computerscherm en de microfoon. Deze onderdelen stonden nu pal naast elkaar. Is er een ideale opstelling of moet je gewoon uitproberen?