digitale video recorder....how to?

Ik zou graag een digitale video recorder willen maken zodat ik mijn favo tv programma's kan opnemen en later kan bekijken. Maar weet niet zo goed wat ik hiervoor nodig heb. Wat ik graag zou willen is een soort van interface welke ik kan programmeren vanuit m'n PB en de opgenomen TV programma's op een externe HD zet. Of bv een kleine Mac machine die ik ergrens in een hoek plaats. Deze zou dan een Antenne aansluiting moeten hebben en een TV uitgang tbv het terug kijken van de programma's. Ik wil dus wel graag de opgenomen programma's op mijn TV terug kijken en niet op mn PB.

Zijn hier oplossingen voor?
kan ik bv iets doen met de airport express?

Natuurlijk wel binnen een redelijk budget.

Bvd mijn dank

http://www.elgato.com/ heeft een eyetv voor de mac. Hiermee maak je van je mac een videorecorder. Zover ik begrepen heb kun je hiermee echter alleen de programma's op je tv krijgen door een kabel van je mac naar je tv. Een oplossing via bijv. airportexpress heb ik nog niet gevonden. Lijkt mij ook ideaal.

Wellicht dat je met eyehome van dezelfde fabrikant wel de programma’s op je tv kunt krijgen. Maar dan heb je dus twee kastjes nodig, correct me if I’m wrong…

Een oplossing met een andere mac zou kunnen zijn een eyetv te hangen aan de extra mac en deze dan te bedienen met remote desktop vanaf je eigen mac. Deze extra mac kun je dan op je tv aansluiten.