Digitale Videocamera Waar moet ik op letten?

Ik ben van plan om een digitale videocamera te gaan aanschaffen, en natuuurlijk wil ik er niet te veel geld aan uitgeven, eerst kijken of eht wel wat is.

Maar waar moet ik op letten, zodat ik goed kan communiceren met mijn G4 (Mac os X jag)

groeten,

Vergeet alle leuke effecten die in sommige camera's zijn ingebouwd. Dat doe je op je Mac veel beter.

De factor digitale zoom moet je ook niets van aantrekken. Alleen optische zoom is interessant, digitale zoom is een truukje waar je weinig aan hebt.

Wel interessant is: DV-in (speel je montage weer terug naar tape voor backup) en analoog in (speel je oude analoge opname af en maak ze digitaal).

Frans

Naast voorgaande adviesen let ook op de prijs. Als je een mogelijke keus hebt gemaakt ga dan eens kijken op www.kieskeurig.nl. Afhankelijk van de camera kan het honderden euro's schelen.

En let natuurlijk op WAAR je het voor wil gaan gebruiken. voor professionele foto's zou ik gaan voor mintens 5,0 megapixels. Maar voor gewoon thuis gebruik dan hoeft zoveel helemaal niet.

Het gaat hier om een videocamera hé, niet om een digitale fotocamera... :-)

[quote:971978714c="Thijs van Tol"]En let natuurlijk op WAAR je het voor wil gaan gebruiken. voor professionele foto's zou ik gaan voor mintens 5,0 megapixels. .[/quote:971978714c]

Hé Thijs,

ff goed lezen :
hij is op zoek naar een VIDEO camera, geen fotocamera :roll:

Inderdaad! :) :) :D

iets te snel gelezen. Maar dan zou ik wel toch nog naar de kwaliteit kijken en dat weer laten afhangen waar je m voor gaat gebruiken.

Ik zou rustig een tweedehands camera durven te kopen.. Scheelt je ook weer een hoop poen..

Als je cash hebt dan moet je zekers op letten dat die 3CCD heeft dus 3 chips voor elk kleur.