Digitale Videocamera

Wie weet waar ik op moet letten bij het kopen van een digitale videocamera voor de Mac. Wie heeft er ervaring mee, en welk is het beste. En wie heeft een tip waar ik voor niet zo veel geld, toch een mooi videocamera kan kopen! Alle tips welkom!

Was je budget?

Ik heb het idee dat er gewoon een DV out op moet zitten, naar USB toe, meer niet!

Naar USB?! FireWire zal je bedoelen

ja als je echt qwalitijd wilt is het belangrijk om 3 chip cam (3ccd) te nemen. En ja logisch een DV out naar een firewire geen usb.. Ik heb een Cannon XM1 en die is erig aan te raden. Volgens mij is nu een nieuwere versie er van uitgekomen..

Susces!

Flip
:mrgreen:
www.aciddesign.nl

als je je gemonteerde video weer op tape wilt terugzetten (of zien via een TV tijdens het monteren) heb je ook dv - in nodig.

Neen!!

Het enige wat je nodig hebt is een redelijke videokaart, flinke snelheid en een firewire kabeltje. That’s it.

Ik gebruik een JVC gr-DVP7 (die zwarte), prima spul als je het mij vraagt. Ik zou ook wel een 3CCD willen hebben, maar dat is gewoonweg NIET te betalen.

Ik heb zelf gewerkt met een geleende canon dv-mv500 en dat werkte prima. DV-in/out is wel een must wanneer je een bewerkte film terug wilt schrijven naar de camera. Dit model is inmiddels vervangen door de 600, die ik bij Foka in rotterdam voor 649 euro te koop zag staan. Deze heeft zo'n beetje dezelfde specificaties als de 500.

IK GEBRUIK AL JAREN, MET VEEL PLEZIER EEN JVC GR DVL307 MET VIDEO IN EN UIT EN FIREWIRE.

WERKT UITSTEKEND EN ALLE SOFTWARE TOT NU TOE INCL FCE EN DERGELIJKE HERKENT HEM “AUTOMATISCH”

Heb sinds 2 maanden SONY DCR TRV 50E met bluetooth en foto functies een juweel onder de digi camara's,nog geen seconde spijt van, ook na het bewerken van video op Mac en terug via camara op video nog super kwaliteit, nachtcamera functie in 2 kwaliteiten. Ik heb nog geen minpunten kunnen vinden, Maar ja hij kost iets meer maar daar geniet je dan ook iedere dag van.

Succes met zoeken, maar zorg dat je geen oud model Digi camara koopt,
de veranderingen zijn te snel om nu iets ouders te kopen, vb. Bluetooth

Tof van jullie allemaal! Ben nu een stuk wijzer! THNX! :D

wat kan je allemaal doen met die bluetooth op je cam ?

joe

[quote:a6aa9189b9="jandc"]wat kan je allemaal doen met die bluetooth op je cam ?

joe[/quote:a6aa9189b9]

Alles wat maar draadloos te bedenken is:
Al denk ik dat het nu nog allemaal te veel geld kost

foto’s versturen via telefoon, stukjes film, webvideo? etc.
het produkt is nog te nieuw uiteraard om te weten waar het precies naar toe gaat, maar het begin is er.

[quote:0605534e02="jandc"]wat kan je allemaal doen met die bluetooth op je cam ?

joe[/quote:0605534e02]

mijn vader heeft een sony PC 120 en daarmee kan hij met zijn bluetooth phone mee op het internet!! ja zwaar idioot, op dat kleine schermpje… maar het werkt wel!!

HS-L

Firewire in en out(voor als je nog geen dvd brander hebt) 3CCd is het beste, beetje prijzig, zoek in videotijdschriften 2e hands of op e-bay of marktplaats.nl, Canom XM1 is de top (glazen lens, optische beeldcorrectie) Let op, een 1/3e " chip heeft minder, maar wel grotere pixels, geeft minder ruis bij weinig licht als een 1/4e" chip. Sony carl zeisz lenzen ziijn van plastic, t'is maar dat je het weet.

Hoe is je duits? Daß Video test magazin is erg grondig en goed.

Succes!