Dilemma

Heeft iemand een heldere visie op het volgende:

Het is zover ik ga een nieuwe Mac kopen, een Powermac met 17" scherm. Ik kan kiezen tussen een ‘oude’ licht gebruikte G4/1GhzDP 256/80/Superdrive/Radeon9000/56K of een nieuwe 1Ghz, daar komt dan ook een Superdrive in en een snellere grafische kaart.
Heb begrepen dat de nieuwe wat stiller zijn. Maar wat is verder wijsheid? Is een oude DP veel sneller dan een nieuwe enkele?

Alle nieuwe PowerMacs zijn dual, dus het klopt niet helemaal wat je vraagt.

En ja, er zit natuurlijk verschil tussen een enkele en een dubbele processor. Omdat Apple de raket van de x68 processors niet aan kan, gaan ze maar dual. Mac OS X gaat ook erg goed overweg met de twee processoren (zie ook in CPU meter)… De taken worden netjes verdeeld.

Als je tock kan kiezen, neem dan de dual. Let op, een goede videokaart is altijd meegenomen voor Mac OS X.

Adriaan

Hi Adriaan,

Dank voor je reactie. Wat bedoel je met ‘alle nieuwe powermacs zijn Dual’? Ik begrijp dat het instap model een enkele 1 GHZ processor heeft, zie bijv. http://www.macworld.com/2003/01/news/powermacdisplay/

Bij de Applestore staat er ook geen Dual voor bij de rest wel.

:?

Als het onderstaande configuratie is, dan zou ik er zeer snel uit zijn, want die ziet er wel beter uit dan de low-end 1GHz van nu.

De ‘Mirrored Drive Doors’ editie:

[quote:40a4713cc2]Twee keer 1-GHz PowerPC G4
L3-cache 1 MB DDR SRAM per processor
Systeembus 167 MHz
256 MB PC2700 (333 MHz) DDR SDRAM
80-GB Ultra ATA/100; 7200 rpm
Optische-schijfeenheid SuperDrive (dvd-r/cd-rw)
Grafische ondersteuning ATI Radeon 9000 Pro met 64 MB DDR SDRAM
[/quote:40a4713cc2]
De systeembus is sneller, en RAM ook. En je hebt twee processoren in plaats van één! Winwinwinsituatie! :smiley:

En dat laatste is het dan ook geworden, dank araminta