dingen uit een database halen en automatisch laten tonen

hallo iedereen,

ik heb een database waar de hele familie zen inbreng in doet en ik zou graag een pagina maken waar ze dus kunnen zien ofdat ze alles al hebben ingevult! dus dat alle velden erop staan en dat alle input er ook automatisch opkomt en aangepast wordt als er iemand iets invult!

kan dat?

grtz

Wat voor een 'database' gebruik je dan? MySQL? Om gegevens uit MySQL te kunnen tonen moet je een scripttaal als (bij voorkeur) PHP hebben. Hierin maak je een Fetch zodat het script de gegevens uit de MySQL database sleept.

[code:1:b9c8ae8932]<?php
// Make a MySQL Connection
mysql_connect("localhost", "admin", "1admin") or die(mysql_error());
mysql_select_db("test") or die(mysql_error());

// Get all the data from the "example" table
$result = mysql_query("SELECT * FROM example")
or die(mysql_error());

echo “<table border=‘1’>”;
echo “<tr> <th>Name</th> <th>Age</th> </tr>”;
// keeps getting the next row until there are no more to get
while($row = mysql_fetch_array( $result )) {
// Print out the contents of each row into a table
echo “<tr><td>”;
echo $row[‘name’];
echo “</td><td>”;
echo $row[‘age’];
echo “</td></tr>”;
}
echo “</table>”;

?>[/code:1:b9c8ae8932]
http://www.tizag.com/mysqlTutorial/mysqlselect.php

owke thx, het is precies wat ik zocht:) nog 1 klein ding, hoe kan ik (ik werk met namen van men familie) hoe kan ik die alfabetisch laten sorteren ofwel in men mysql database zelf ofwel in het php bestandje?

grtz

In het bovenstaande stukje script zie je het volgende staan: [code:1:1c2da8d6ac]// Get all the data from the "example" table $result = mysql_query("SELECT * FROM example") or die(mysql_error()); [/code:1:1c2da8d6ac]

Plak hier achter ORDER BY en je veld aanvast, dan krijg je dus dit:

[code:1:1c2da8d6ac]// Get all the data from the "example" table
$result = mysql_query("SELECT * FROM example ORDER BY naam")
or die(mysql_error()); [/code:1:1c2da8d6ac]

oke bedankt, ga het straks es uitproberen

grtz

Zorg er wel voor dat je alle velden die al ingevuld zijn vervangt door die van jou. Scripten is helaas een nogal precieze aangelegenheid en gaat meteen met de kont tegen de kribben als je maar even een foutje maakt. :?