direct adsl van kpn

Ik zou graag willen weten wie er ervaring heeft met direct adsl van kpn en mac osx? Ik heb een iMac G5 met airport kaart en ik krijg van kpn een draadloos modem (ST580). Werkt dit zonder problemen?

Heel graag jullie reacties als je er ervaring mee hebt

Geen probleem hoor, werkt allemaal perfect. Voor installatie hulp kun je het beste even bij xs4all kijken, en waar nodig de instellingen van kpn invullen.

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/thomson/wireless/index.html

succes :slight_smile:

Werkt allemaal prima. Perfecte snelheid, nog geen storing gehad in de 3 jaar dat ik abonnee ben.

Direct adsl idem dito, en goede ervaringen.

Er is wel verschil in kwaliteit modems/routers denk ik zo, of ook verschil in mogelijkheden. Ik ken die router niet, heb zelf een draadloze Vigor Draytek 2600 WE, die op zich wat duurder is.

Of het voor gewoon huis tuin en keuken surfen uitmaakt…

in dec .sloot ik mijzelf voor het eerst aan op internet (ik ben overal wat laat mee) via direct adsl. geen klachten hier - wekt prima het aansluiten was andere koek. niet dat het erg moeilijk was, maar ik ben nu eenmaal niet erg slim met dit soort dingen bij mijn speedmodem546 zaten discs en handleidingen voor de pc. de helpdesk was zo vriendelijk erop te wijzen dat ik de mac handleiding eenvoudigweg kon downloaden van hun site en daar zit je dan ,met een arm vol kabels, geen idee wat te doen en geen internet om te downloaden.een soort kip en ei probleem. en ik kende dit forum nog niet. mac osx voor al uw vragen .stickies en slotjes

Mijn ervaring met direct-adsl van KPN is zeer positief, al ruim 3 jaar zonder enig probleem en sinds kort direct ADSL zonder vaste telefoonaansluiting.

Ook ik heb een iMac G5.

[quote:c98c6a523b="Willy"]Ik krijg van kpn een draadloos modem (ST580). Werkt dit zonder problemen? [/quote:c98c6a523b] Je krijgt al enige maanden een SpeedTouch 716v5 WL modem van KPN. Dit is ook een draadloos modem, net als de SpeedTouch 580, maar dan een stukje geavanceerder.

Ik heb zelf ook een SpeedTouch 716 en deze werkt perfect op mijn Mac’s. In tegenstelling tot de SPeedTouch 580 doet WPA het bij de SpeedTouch 716 perfect op een Mac. Dit modem heeft trouwens ook VOIP, zodat je lekker gratis kan bellen via een SIP account van bijvoorbeeld VoipBuster.

Bij mij sinds een week of twee. Gaat wel OK, ADSL van KPN en XS4ALL. Ik heb een gratis draadloos modem Speedtouch 716 gekregen. Wel een beetje Windowsig, veel minder lekker om op te zetten en te beheren dan AirPort, maar hij doet het. En een gekregen paard... Wel heb ik gemerkt dat de modem vastloopt bij gebruik van .mac iDisk via de Finder. Met een ftp client de iDisk gebruiken gaat wel OK. Waarom is mij een raadsel.

Ik heb ook direct-adsl en ben zeer tevreden. Het enige wat verkeerd liep bij de aansluiting: de bijgeleverde cd-rom die automatisch het modem installeert, bevatte alleen een Windows programma. Bereid je dus voor door een pc voor die ene gelegenheid bij de hand te hebben, of anders zoiets als VirtualPC. Ik heb nooit de moeite genomen om het modem handmatig in te stellen dus kan ik je niet vertellen hoe makkelijk/moeilijk dat is.

J.

Hier ook zeer positief, op de helpdesk na. Heb een keer maar even xs4all gebeld, hoewel het instellen redelijk eenvoudig is.

Over de modem kan ik helaas niets zeggen omdat ik een ander heb, maar de verbinding van Direct ADSL van KPN is goed. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

En hoe zit het met draadloos. Ik ben daarin nog een nitwit. Communiceert dat modem van KPN gewoon met mijn iMac of moet ik nog airport( express) enzo aanschaffen??

Ik heb ook een iMac G5 en hetzelfde abonnenent van KPN, inclusief de Speedtouch 716. Hier werkt het perfect. Je hebt geen Airport (Express) meer nodig om verbinding te maken met internet, wel als je Airtunes wilt gebruiken.

Hier en hier staat meer over het instellen en beveiligen van het modem.

hallo dit is mijn allereerste reactie op dit podium. Ik heb gistern mijn Imac thuis gekregen. Ik heb al een "draadloze" Windowslaptop met een speedtouch 570(een paar jaar oud dus) Draait als een zonnetje, maar als ik mij nu verdiep in alle handleidingen (KPN, HCCnet, Apple) wordt ik een beetje gek. Ze zeggen allemaal iets anders naar mijn idee. Vanmorgen was de limit. de site van KPN met FAQ stelt:

“Draadloos internetten via ADSL van KPN is niet mogelijk met PC´s die met een Mac besturingssysteem werken. Deze systemen kunnen wel via de aanwezige ethernet aansluiting direct op het draadloze modem worden aangesloten”

Jullie begrijpen het al; wat is de waarheid? Als ik jullie hierboven lees kan het toch wel.
Welke manier van aansluiten van een EXTRA pc (uiteindelijk draait de modem reeds als een zonnetje) kan ik/ moet ik gebruiken?
Overigens lees ik bij Apple niet over WEP encryptie hierbij (zit er bij mij wel op).

Ik hoop dat dit niet teveel vragen zijn, ik zal nog een beetje moeten wennen aan dit platform

KPN zegt dat omdat ze geen ondersteuning willen/kunnen leveren aan Apple gebruikers.

Als het goed is zie je bovenin je scherm een airport icoon. Als je daarop klikt zie je de naam van je Speedtouch staan, klik daar dan op. Mocht je een WEP of WPA wachtwoord hebben, zal daar om gevraagd worden en vul je dat in… zet eventueel dan gelijk een vinkje in het vakje “onthoud wachtwoord in sleutelhanger”.

That’s it.

Ik heb sinds een aantal dagen een adsl verbinding via kpn en heb een draadloze verbinding via mijn airport extreme rechtstreeks op de experia box. Alleen wisseld de snelheid enorm. ik heb via www.speedstest.nl een test gedraaid en daaruit blijkt dat mijn draadloze verbinding velemalen langzamer is als mijn verbinding via de draad. is dit normaal of zou dit kunnen betekenen dat er iemand mijn lijn (ongewenst) in gebruik heeft. (hoe kun je dit overigens testen).

Greetz

beter iets later dan helemaal niet... na mijn vraag van afgelopen woensdag vandaag eindelijk mijn imac op internet proberen aan te sluiten via een reeds met laptop werkende Speedtouch 570. Dat is gelukt maar was toch "iets" ingewikkelder dan unSOUND in eerste instantie aangeeft. Ik heb alles bij elkaar toch ongeveer 1.5uur aan helpdesks van Apple en HCCnet ("wij ondersteunen geen Apple"........)gehangen

voor diegenen die er eventueel iets aan hebben een samenvatting:
na mede op advies van unSOUND het waaiertje geopend te hebben stond mijn netwerk aangegeven maar zonder naam (SSID), een volledig blanco regel dus. wel vroeg hij om de WEPcode.
Werkte niet.
Uiteindelijk was de juiste werkwijze:
-opduikelen van het MACadres van de Airport en deze ingeven in de basisgegevens van de wireless verbinding van de router op pagina 10.0.0.138 in het kadertje met allowed stations
-in het waaiertje van de imac naar een “ander netwerk” detecteren en daar de SSID (SpeedTouchxxxxx) opgeven eventueel met WEPbeveiliging
-opletten dat de WEP ook in de router 128bits en niet 64bits is. de laatste wordt namelijk niet ondersteund door de imac

als ik dit nog eens lees is het inderdaad niet moeilijk… je moet het alleen wel weten

unSOUND toch bedankt voor jouw zeer snelle reactie van afgelopen woensdag…