direct herstarten zonder bericht of je daar nog even mee wil

Hallo allen,

Kunnen jullie mij vertellen wat het geheim is om direct te kunnen herstarten zonder het wacht schermpje.
Je wil de boel zo af en toe weleens herstarten.

ik druk altijd control+eject knop, dan krijg je een schermpje met de keuze om te herstarten, uitzetten of te slapen... voor een herstart toets je gewoon gelijk de "R" en voor sleep de "S" en voor uitzetten gewoon enter of als je dit toch niet wilt de escape toets...

korter gezegd:
control+eject en dan de R

Ctrl + Appel + de uitwerptoets van je cd.

Je appel uitzetten: Ctrl + Appel + alt + de uitwerptoets van je cd.

Volgens mij zeg ik het zo goed, maar ga het nu niet testen, vanwege bezig :wink:

Terminal venster openen en dan het shutdown commando geven met de juiste parameters. De Mac gaat dan direct alles afsluiten zonder waarschuwingsvenster.

Maar waarom wil je dat?
Herstarten is een actie die tijd kost, dus de extra tijd van het waarschuwingsvenster zal niet zo’n probleem zijn. Toch?

Als je zet uit kiest, de alt-toets erbij indrukken

Kleine toevoeging;

CMD + Alt + esc → sleep

[quote:ae03252463="OEPS"]Kleine toevoeging; CMD + Alt + esc --> sleep[/quote:ae03252463] Da's voor force quit van progjes; je bedoeld waarschijnlijk alt+cmd+eject. Deed het een tijdje op die manier, maar er was een nadeel: door de snelle statuswisseling bleef nog wel eens één van de genoemde toetsen 'hangen' na het uit de sluimerstand komen met alle vervelende effecten van dien.

[quote:542d2cfe42="Oppie"][quote:542d2cfe42="OEPS"]Kleine toevoeging; CMD + Alt + esc --> sleep[/quote:542d2cfe42] Da's voor force quit van progjes; je bedoeld waarschijnlijk alt+cmd+eject. Deed het een tijdje op die manier, maar er was een nadeel: door de snelle statuswisseling bleef nog wel eens één van de genoemde toetsen 'hangen' na het uit de sluimerstand komen met alle vervelende effecten van dien.[/quote:542d2cfe42]

Je hebt helemaal gelijk, was even in de war.