Direct naar voicemail terwijl dat niet moet...

Regelmatig krijg ik een bericht dat ik een nieuwe voicemail heb ontvangen, de telefoon is dat niet overgegaan en was op dat moment ook niet in gesprek. Toch werd het telefoontje direct doorgezet naar voicemail. Instellingen staan goed want de meeste telefoontje worden normaal ontvangen. Twee vragen;

1. hoe kan dit en is hier iets aan te doen?

2. is het mogelijk om het toestel zo in te stellen dat het vaker overgaat voordat hij naar de voicemail gaat?

Ik zit overigens met een zakelijk abonnement bij Vodafone.

Groet, Jaap

Antwoord op je eerste vraag, kan ik je (helaas) niet geven. Voor je tweede vraag vind je het antwoord [url=http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f79/tips-tweaks/1469-iphone-langer-laten-overgaan-30-seconden.html]hier[/url]. Zelf heb ik m'n iPhone ook op die wijze ingesteld, dus het werkt!

Justhan, dank voor je oplossing voor mijn tweede vraag, heb 'm ingesteld. Nu nog een oplossing voor vraag 1.. Hebben hier meer mensen last van?

Wellicht dat het er mee te maken heeft, dat er op dat moment geen ontvangst is, waardoor deze overgaat naar voicemail. Uitstaan staat dan in vergelijking met geen ontvangst.

Heb ik ook geregeld als ik thuis ben. Ik denk dat ik precies tussen twee Vodafone zendmasten zit.

Eén mast geeft een goede GSM ontvangst, maar geen 3G. De andere mast geeft een hele slechte GSM ontvangst, maar wel 3G. M'n telefoon schakelt steeds tussen deze twee masten (denk ik), waarbij de telefoon een lichte voorkeur lijkt te hebben voor de mast met slecht GSM ontvangst en wel 3G. (En dat terwijl ik thuis wifi gebruik.....) Als m'n telefoon dus contact heeft met de mast met slechte GSM ontvangst gebeurt het me geregeld dat ik oproepen mis omdat de oproep direct naar m'n voicemail wordt doorgeschakeld.

Ik had er ook last van met T-Mobile. Mijn model, een 3gs, ging gelijk naar voicemail en wanneer ik probeerde te bellen lukt het altijd de eerste keer niet en de tweede keer wel. hmmm vreemd.

Herstart en 'Houston we've liftoff!' Ik bel weer en ontvang weer normaal.