Disk Burner - Booteable cds branden

Heeft iemand een idee hoe je met de Disk Burner in MacOsX opstartschijven kan dupliceren? Ik krijg audio cd's, mp3 en data-cd's voor mekaar, maar geen kopie van een systeemdisc. Ik heb twee systeemdiscs gekopieerd, maar later kan ik er mijn computer niet mee opstarten. Niet vanuit de regelpanelen cq systeempreferenties, noch met de 'c' ingedrukt. In de help-file of voorkeuren van Disk Burner of iTunes vind ik ook niks. :-( Bedankt!

Probeer het eens met [url=http://www.roxio.com]Toast[/url]

Met Disk Copy van MacOS X kan het... MacOS 9 bied geen mogelijkheid om bootable OS X cd's te maken Disk Copy staat in applicaties --> utility's

Ik had hetzelfde probleem, en alhoewel het vergezocht is, werkt deze methode wel, je moet dan NIET de image mounten, maar direct branden (ergens in de menu's) ik heb em zelf gekopieerd door 1st een image te maken, en die te branden, ik denk dat het anders ook wel kan, maar die manier werkt iig)

Toast kan helemaal geen bootable cd's fikken voor OS X, staat er ook officieel bij, je hebt er dus niks (lees: geen zak) aan

Bedankt voor de reacties. Om te beginnen heb ik Toast geïnstalleerd, maar wat blijkt: de cd-brander (Matsushita CW8121 in PowerBook G4 667mhz) wordt niet eens ondersteund door Toast (volgens website Roxio moet ik Easy Cd Creator hebben voor mijn schrijver...). Dus nu dan op zoek naar ECDC maar tot nu toe vind ik die alleen voor PC in LimeWire en Kazaa. Anyway, ik ga jouw tip maar eens proberen, ThaMadMan :-) Thanks!

Maces,

In het Juli nummer van de Amerikaanse Macworld staat een artikel '60 software gems'. Daarin wordt verwezen naar 'boot cd 0.2'. (http://homepage.mac.com/csrstka/) Ik weet alleen niet of ik de url mag geven hier. Ik verkoop zelf niks (het is zelfs gratis) en alleen maar om je te helpen.

Als dit mis gaat of zo: het staat op pagina 60 van die MacWorld en als je die niet  hebt, moet je me maar mailen. Dan mail ik het naar je.

Als ik het goed heb begrepen kan je hiermee dus een bootable cd maken zonder toast (gewoon met diskburner). Diskburner krijgt zeker geen snelheidsprijs maar ik fik vaak gewoon cd-tjes terwijl ik zit te werken. Gewoon op de achtergrond merk ik er niks van.

Nog een tweede url voor meer info: www.macfixit.com/library/usingbootcd.shtml

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Sterkte d'rmee