Disk Copy verdwenen uit Panther

Net Panther geinstalleerd en kan nu Disk Copy niet vinden. .dmg bestanden worden geopend mbv DiskImageMounter Hoort dit? Kan me bijna niet voorstellen dat Disk Copy is verdwenen. Iemand een idee of hetzelfde probleem?

Probeer eens schijfhulpprogramma :wink:

Het is een engels systeem. Nederlands staat er helemaal niet op.

Application -> Utilities -> Disc Copy of zoiets

Hij staat hier d’r nog gewoon, alleen als ik een .dmg open zie ik het programma niet meer opstarten alleen het proces in de Finder verlopen.

Op het oude systeem stond het inderdaad Applications --> Utilities --> Disk Copy Bij mij in Pantherdus niet meer. Ik heb vanuit de Terminal als root op mijn hele harde schijf gezocht maar krijg geen hit. Als jullie het programma wel hebben zal er wel iets mis zijn gegaan bij de installatie. Wel vreemd

Blijkbaar heeft Apple Disk Copy gecombineerd met Disk Utility. Probleem opgelost.

De [b:932a6889df]DISC COPY[/b:932a6889df] is mij vertrouwd geweest sedert begin 2002. Ik heb nu de [b:932a6889df]DISC COPY[/b:932a6889df] (540KB) geëxtraheerd uit de PUMA disc en werk hiermee weer zoals voorheen.

Alles wat je vroeger met Disk Copy deed, zit nu in Panther ingebouwd in Disk Utility. Disk Copy is daarmee afgeschaft ende ooverboodigh.

Hij staat in /Applications/Utilities.

[img:f2a9083f5e]http://www.capmac.org/images/diskutility.jpg[/img:f2a9083f5e]
[i:f2a9083f5e]Disk Utility[/i:f2a9083f5e]

Wist'k reeds.

Maar degene die deze draad begon nog niet.... :wink: