"disk full" terwijl er weer 12Gb beschikbaar is?

mail en adressbook doen zeer vreemd (ik denk sinds waarschuwing dat mijn interne disk echt bijna vol zat) heb files en mp3's naar externe disk verplaatst maar addressbook blijft vast lopen (laat niets zien) en mail wil zn prefs niet saven: "Writing your preferences to disk has failed. Your preferences may not have been saved. The permissions on ~/Library/Preferences may be wrong or your disk may be full."

permissions verifyen en repairen helpt niet; repair zegt dat er iets verandert is, maar AB en mail blijven hetzelfde doen

ik ben tijdje geleden van os9 naar osx overgegaan; ben er nog niet in thuis,
please help, wat is hier aan de hand?

12 gb is erg veel, maar os x gebruikt bij sommige programma's tijdelijke onzichtbare bestanden die dan wel op de HD staan maar niet bij de schijfruimte worden bijgeschreven. iTunes bijvoorbeeld kan wel tot een halve GB kosten..., maar dan kom je nog niet aan 12 gb....

Of als er nog iets in de prullemand zit, verwijderen. zolang dit niet gebeurt is blijven meetellen.

[quote:ba77ad8a13="Jean Leleu"]Of als er nog iets in de prullemand zit, verwijderen. zolang dit niet gebeurt is blijven meetellen.[/quote:ba77ad8a13] Ja, wordt vaak vergeten :innocent:

er is ruimte genoeg (ook na legen trash) ik ben al een week bezig om erachter te komen wat hier aan de hand is het lijkt op een probleem met root level fonts, las een paar berichten waar dezelfde klachten in stonden; leeg adresveld en hangers in AB en verandering in het icoon van Mail (geen rode bolletjes meer bij nieuwe mail) en jammergenoeg stond er geen oplossing bij..

ik heb honderden fonts in fontbook en het lijkt erop dat het mis is gegaan met AB en Mail toen ik wat fonts heb uitgezet. (denk ik te kunnen zien aan date modified)

wie kent dit probleem?

[quote:e7f5ca0b01="winoldi"]...het lijkt erop dat het mis is gegaan met AB en Mail toen ik wat fonts heb uitgezet. (denk ik te kunnen zien aan date modified) wie kent dit probleem?[/quote:e7f5ca0b01]Helvetica uitgezet? Niet doen. :finderoud:

dat was m; helvetica, lucida, monaco stonden uit..

[quote:61be51ac3b="winoldi"]ik heb honderden fonts in fontbook en het lijkt erop dat het mis is gegaan met AB en Mail toen ik wat fonts heb uitgezet. (denk ik te kunnen zien aan date modified)

wie kent dit probleem?[/quote:61be51ac3b]

Afgezien van het feit dat je nooit systeemfonts uit moet zetten is het bij zoveel fonts verstandig een andere fontmanagrt te gebruiken. kijk eens bij www.insidersoftware.com of www.extensis.com of zet niet zoveel fonts actief.