Disk mode

ik heb mijn iPod video nu 2 dagen en ben er egt superblij mee, nu zag ik ergens dat je hem in diskmode kan zetten, maar wat heb je hieraan

Dan kun je de harde schijf van je iPod ook als extern opslagmedium gebruiken. Dus als gewone, normale externe harde schijf. Zo heb ik op mijn iPod bijvoorbeeld backups staan van mijn contacten en staan er andere lijstjes op.

Ze verschijnt dan ook op je buroblad, wat het mogelijk maakt allerhande bestanden erop te zetten. Je kan zelf bepalen hoeveel mb je hiervoor beschikbaar wildt maken. (eigenlijk gewoon een portable harde schijf dus, handig voor bv een systeem back-up enz.)

dus als ik het goed begrijp, kan je hem dan als harde schijf gebruiken, maar waar kan je dan instellen hoeveel gb daarvoor geld,

In de preferences in iTunes onder het iPod tabje

dus als ik hem in disk mode zet en er iets opgooi en daarna weer in normale mode, moet die dan weer eerst in diskmode voor ik het eraf kan halen en kan dat dan ook op pc zonder itunes geinstalleerd

Zolang je iPod in diskmode staat kan je er bestanden mee uitwisselen met iedere PC, hier hoeft geen iTunes op te draaien. Ik zie geen reden om deze optie voordturend aan/uit te schakelen, laat het gewoon aanstaan.

maar dan kan je geen muziek meer luister, toen ik het net deed kreeg ik een monogroom scherm met diskmode zonder verlichting

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61131

super bedankt nu is het me duidelijk

Dit heet ook 'disk mode' en is wat anders:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93651

wat is het verschil dan

Dit is een bepaalde mode waarin je je ipod kunt zetten. Geen idee waarom iedereen hierboven 'disk mode' verward met 'enable disk use'

maar wat heb je er aan dan

Ik heb even voor je zitten googlen,

hier op de Apple-site wordt het een paar keer genoemd als oplossing als je de ipod niet normaal kunt laten communiceren met de computer.

Bij de disk-mode wordt de iPod firmware niet geladen, en is de iPod puur een harde schijf, en herkend je PC hem ook niet als een iPod. Dit kan handig zijn als je iPod software niet in orde is.

Als je echter in iTunes gewoon het gebruik als FireWire schijf aan zet, kun je hem als zowel een iPod, als een FireWire schijf aan je PC hangen…

de nieuwe iPods werken alleen met USB (2.0), de Nano en de 5e generatie.