Disk Utility en boot vanaf DVD

Hallo,

Ik zit met een groot probleem, gisteren is mijn Imac G5 gecrashed tijdens mijn spelletje WoW.
Toen ik wij heropstarten blijf hij super lang hangen en heb dan opnieuw gedaan, tervergeefs, maar dan begon hij rare geluidjes te maken.
Ik deed dan een hardware test en die is helemaal ok, geen enkele hardware probleem dus is het software.

Goed dat ik een dagelijkse backup heb op een externe harde schijf.
Ik doe een boot vanaf CD/DVD dit lukt maar de rare geluidjes blijven.
Bij het begin van de installatie wens ik een harddisk verify /repair uit te voeren maar wat zie ik in de Disk Utility? Geen hard disk enkel mijn DVD van de installatie.

Heeft iemand een idee?

Dank bij voorbaat

dat rare geluid wat je hoorde leek dat een beetje op een balletje die op en neer sprong een soort pong geluid zo dan heeft je harde schijf het begeven

Yep,

het is precies zo een pong geluidje met af en toe een licht gefluitje plus een geluid dat ik niet zo goed schriftelijk kan uitdrukken.

Ik ben bang dat je alles kwijt ben wat op je harde schijf staat en dat je een andere schijf moet kopen.

Oja en welkom op dit forum

Argh ok,

Wat ik raar vind is dat bij de hardware test zegt dat er geen enkel probleem is.

PS: dank je :wink:

Ja dat is zeker vreemd ik heb daar eigenlijk geen antwoord op hoe dat mogelijk is. Misschien dat iemand anders daar een antwoord op heeft

Een geluk dat ik een back up heb ..

Zou niet graag mijn bestandjes van mijn website kwijt zijn en al mijn mp3’s …
Ik zal mijn vingers kruisen he.