Disk vol melding

Hi,

Volgens mij heb ik een klein probleempje… Na het artikel over de mogelijkheid je schijf definitief op te ruimen met Free space van Disk Util, heb ik dit gedaan. Gewoon eens kijken hoe lang zoiets duurt. Nieuwsgierigheid zullen we maar zeggen. Echter… kennelijk duurde het nogal lang, want ik heb zonder erbij stil te staan (en zonder een melding te krijgen) de Mac in sleep gezet.

Na de wake geeft disk util aan dat ie nog 35 uur(!) nodig heeft (blijft constant) en geeft de disk aan dat er nog 520kb vrij is (ipv de 90 Gb voordien).

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Moet ik disk util killen en daarna opnieuw starten?

Ik draai overigens 10.4.1 op een iMac G5.

Groet
Marcel

Bij mij gaf ie bij de '7x' methode aan dat het nog ±6uur duurt, en toen schoot ie ineens door naar "uw schijf is gewist" ;)

Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoe groot je HD is, en
hoeveel je erop hebt staan. Maar ik zou als ik jou was de Mac niet meer
in Sleep zetten, en gewoon nog even wachten.
Goede kans dat hij ineens doorschiet hoor :wink:

Mvg,
Joram

maar geeft ie dan tussentijds ook aan dat je disk vol is op 520 kb na???

misschien is het slim om je sleep even uit te zetten en het nog eens te proberen. Wat hij doet is dat hij zelf 'bestanden' eroverheen zet zodat je oude bestanden niet meer te traseren zijn. ik denk dat ie daar is blijven hangen en je disk vol staat met zulke bestanden... is een idee hoor. Ik zou het nog eens proberen en wachten totdat ie klaar is.

succes

Als je hard disk plotseling onverklaarbaar bijna vol is dan is het altijd de moeite waard om even je Console messages te controleren. In sommige gevallen vindt er een zich herhalende foutmelding plaats, die bijvoorbeeld de system.log laat groeien tot er geen ruimte meer vrij is.