diskimage verschijnt niet na mounten dmg bestand!!!

Ik weet niet wie .dmg bestanden in de wereld heeft geholpen maar bij mij zijn die bestanden niet favoriet! Buiten het feit dat er regelmatig eentje is die niet te mounten is heb ik nu een dmg-bestand dat bij het mounten geen rare meldingen geeft maar toch geen diskimage op het bureaublad laat zien(toast gaat ook goed maar laat ook geen diskimage zien)! Ook geen foutmelding krijg ik! Maar toch zie ik het bestand niet! Wat moet ik doen om het bestand wel te kunnen zien?

Spreken we hier over illegaal gedownloade software ? Zo ja daar zitten heel dikwijls beschadigde dmg bestanden bij die niet kunnen worden gemount.

Ik roep maar even wat, wat mij zo te binnen schiet en waar ik al een paar keer onaangenaam door verrast werd: misschien dat de disk in de map Documenten ofzo wordt geplaatst in plaats van het bureaublad?

Ik heb de zoek functie al gebruikt, maar helaas!

Bij het vertrouwde .sit bestand had ik bijna nooit problemen! Kunnen ze het dmg formaat niet verbeteren of anders gewoon disconnecten! Of maak er een toast image van; werkt vaak ook goed!

Je kunt met Disk Utility een .dmg bestand 'verifien' en mounten. De grootste kans is toch wel dat je een corrupte .dmg hebt. Anderzijds heb ik nimmer problemen met .dmg bestanden gehad in al die jaren. Dus als het bij jou schering en inslag is... dan moet er iets anders mis zijn. Weinig geheugen wellicht? Permissies fout staan?

Komt soms ook voor dat een .DMG vrijwel ongemerkt zn gehele inhoud naar de HD kopieert en dan weer unmount (kan soms onmerkbaar gaan)...

Misschien is dit hier het geval…
Kijk eens op je HD of de inhoud van de DMG (vermoedelijk een app) in je applications map gepleurd is…

hangt er volgens mij vanaf hoe de DMG gemaakt is, maar goed.... mocht je DMG niet werken, gooi hem dan 's door het schijfhulpprogramma, dat werkt misschien.

Nee, het haald allemaal niks uit! Iets voor de software ontwikkelaars: een programma waarin je in het bestand kan kijken zonder het te openen. Zoiets als "CanOpener" onder het classic systeem!