DiskWarrior 3 op HD

Ik heb nu DiskWarrior 3 en dat draait prima als ik opstart vanaf de CD. Maar je kunt hem ook op je HD zetten en dan automatisch controles laten uitvoeren. Maar als ik die opstart komt hij niet verder dan 'scanning for discs'. Zijn er meer die dit probleem hebben of draait de hardware-controle bij jullie wel? En zo ja, iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Ik hoop dat ik je vraag goed begrijp maar dat weet ik niet zeker...

Je kunt met DW (net als met veel andere disk-utilities) niet je opstartschijfchecken. Ik heb DW nog niet maar met versie twee, start ik mijn Powerbook op in target disk mode (‘opstarten’ met Appel-T, hij wordt dan niet echt gemount maar is eigenlijk alleen een harde schijf) en dan draai ik DW van een andere Mac. Als je het zo doet, zijn er geen bestanden open en kan DW alles bekijken en checken. Zo ook PlusOptimizer…

Nee, je begrijpt het niet goed. :oops: Inderdaad, de hard disk kan alleen nagekeken en gerepareerd worden vanaf de DW-cd of een andere opstartschijf. Maar je kunt DW ook installeren op je HD en dan automatisch elk uur, elke dag of elke week de staat van je HD laten controleren. Zo kan DW problemen zien aankomen, zeggen ze. Maar dat lukt dus niet. Die automatische optie is zelfs grijs als je opstart vanaf de DW-cd.

Het probleem is opgelost! :lol: Waardoor weet ik eerlijk gezegd niet zeker. Maar ik heb twee dingen gedaan. Ten eerste heb ik alle oude bestanden en extensies van DiskWarrior (versie 2.1) van mijn computer verwijderd. Daarna heb ik DW 3.0 opnieuw vanaf de cd op mijn HD gezet, maar eerst heb ik de optie 'negeer eigendomsrechten van dit volume' voor de DW-cd uitgevinkt.

Beetje zonde om een nieuwe draad te starten, maar ik liep tegen iets nieuws op. DW staat dus nu op mijn HD en heb ik ingesteld om dagelijks de schijf in de gaten te houden. Maar nu krijg ik dus bij elke start het beruchte Amerikaanse vlaggetje. Kortom, doordat DW bij de inlogonderdelen staat, schakelt mijn machine over naar het Amerikaanse toetsenbord. Misschien ook een tip voor andere mensen die met dit vlaggetjesprobleem worden geconfronteerd: kijk eens naar je inlogonderdelen.

Ok, Gijs, zal ik zeker doen... Momenteel heb ik DW3 via mail gekregen en er een BootCD meegemaakt, waardoor ik dus kan opstarten met DW. Ik ga nu ook eens kijken of ik die automatische functies kan instellen en of hij dan ook een amerikaanse vlag geeft...

En anders is het wachten totdat de cd in mijn bus valt…

Txs voor de tip…
KOen76

1)Komt het er eigenlijk op neer in mijn geval (ik wil geen geautomatiseerde processen), dat je DiskWarrior net zo goed niet kan installeren (alleen een interne HD in gebruik, niet gepartitioneerd). Dus DW uitsluitend draaien vanaf de DW cd als opstartschijf? 2)Het idee is dat DW onopgemerkte kleine foutjes kan repareren voordat het grote fouten worden. Heeft DW3 al iets voor jullie gevonden? (DW3 jaguar)

Bedankt,

PS: Mijn vragen zijn misschien niet heel slim, maar ik weet niet veel van Disk Warrior. Wel dat er ook hier veel enthouisaste gebruikers zijn. Ik vraag me af: ren je naar de winkel als je problemen hebt, of beschouwen jullie Dw als de beste oplossing om problemen te voorkomen?

Hoi Andre, duurde even voor ik kon antwoorden. Er moet af en toe ook nog gewerkt worden. :oops: In principe werkt DW inderdaad alleen als je opstart vanaf de cd. En dat is voldoende als je dat regelmatig doet. De automatische controle kan een hulpmiddel zijn om grote problemen te voorkomen, maar meer ook niet. Dus installeren is niet echt nodig. En ja, DW vindt altijd wel foutjes, in OS X zelfs duizenden. Dat is de eerste keer wel schrikken, maar ze zijn allemaal niet echt erg. Maar als je je computer intensief gebruikt kan het je systeem vertragen en uiteindelijk kan het echte problemen veroorzaken. Dus af en toe repareren is aan te raden. DW is veruit het beste programma daarvoor.

Bedankt Gijs, Glashelder.

Een klein vraagje... Waar kan je dat instellen dat DW de harde schijf automatisch nakijkt?? Ik vind dat niet,... ik kan zelfs niet in mijn preferences van DW..

Help!!

KOen76

Je hebt wel DiskWarrior 3 neem ik aan. Klik dan op Hardware en dan zie je twee tabjes. Kies voor 'automatic diagnostics' en dan kun je instellen om je harddisk dagelijks, wekelijks, etc te controleren (als je DW niet op je HD hebt staan kun je niks instellen). Het is overigens een programmaatje dat standaard op je systeem zit, maar door DW wordt geactiveerd. Je zult het dus ook wel met Terminal kunnen activeren, maar daar weet ik niks van.

Ok Gijs, gevonden en goedgekeurd... Ik had er zelf overgekeken...

Txs…
Koen76