DiskWarrior 3

Kan iemand mij vertellen hoe een werkende boot CD te branden van een disk Image van DiskWarrior 3?? Mijn opstartschijf heeft duidelijk problemen, op advies van diverse forums op deze site gebruik ik Norton maar niet meer. Ik heb een drive Image van DW3 maar moet daar een boot CD van maken. Kan dit met Toast 5.2? en zo ja hoe?

Kijk even op versiontracker naar BootCD. Drie keer raden wat dat proggie doet ;)

ik heb dat image van die boot CD maar als ik hem "gewoon" brand met Toast dan start hij er niet van op.

Je kan ook proberen om het image direct te branden met disc copy. Vanuit disc copy burn image selecteren, en niet eerst mounten.

mount je image; kies dan bij Other 'Mac Volume'; selecteer je gemounte image; vink 'Bootable' aan; OK; toasten!

succes!

[mod:b7f5c343db="AppleWatcher"]Even naar Software verplaatst.[/mod:b7f5c343db]

Moet hij dan ook geoptimaliseerd worden? Als ik dat namelijk doe is de grootte van de CD ineens 30% kleiner.

Op welke snelheid kan ik hem het beste branden?

Overigens als ik bootable selecteer en ik open het venster daarna opnieuw is die selectie weer weg.

In het selectievenster mag je 'optimize on the fly' afvinken.

Het klopt dat als je terug gaat checken of je inderdaad ‘bootable’ hebt aagevinkt, dat vinkje gaan vliegen is. (waarschijnlijk kleine bug)

Gewoon weer aanvinken; OK; toasten!

Je hoeft ook geen trash te legen ofzo, laat Toast gewoon maar doen waar het goed in is.

noot: je disk-image verdwijnt (effe schrikken is dat) van je desktop, maar vrees niet; het staat er terug als de job af is.

Ik heb alles exact gedaan zoals jij het zei maar wederom weigert hij op te starten van die CD. Als ik met C ingedrukt hem opstart krijg ik de mededeling "You need to restart your computer". Ik word er echt gek van. Ben nu al 5 dagen bezig om het voor elkaar te krijgen eerst met Norton (zelfde verhaal) en nu met DW3

Misschien nog een ander idee wat ik zou kunnen proberen?

Kan het met de brand snelheid te maken hebben?

Wat ik ook niet snap is waarom is image na “optimize on fly” 420 MB en zonder “optimize on fly” 620 Mb??

Het wordt me niet helemaal duidelijk of je het programmaatje [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/7957]BootCD[/url] dat CubeOwner aanraadde hebt geprobeerd. Normaal gesproken moet dat echt helpen.

Wanneer je dan opstart met die CD duurt het een heeeeeele poos voordat je bent opgestart, dat is dus een behoorlijk geduld werkje…

De originele CD van Alsoft werkt overigens prima en behoorlijk vlot! Aanrader dus!

Ik wil eigenlijk ook wel een "normale" DW3 bootcd, ik heb nu één met BootCD gemaakt maar dat is echt sloom. Dan gaat 'ie eerst OSX vanaf CD booten en dan kun je DW gebruiken, niet echt lekker maar 't werkt wel. Kun je met Toast (6) trouwens gewoon disc images branden? Bij mij liep toast vast.

Ik heb inmiddels even dat BootCDtje gedownload (sorry Cubeowner ik had je even verkeerd begrepen) Moet ik nou DW3 in zijn geheel ook op deze schijf zetten of kan die dat gewoon van de normale harde schijf gebruiken nadat hij vanaf CD is opgestart?

BootCD vraagt ook of ik iets erop wil zetten maar alleen het programmatje zonder de rest lijtk mij beetje zinloos.

BootCD vraagt om het programma dat je er op wilt zetten... Gewoon aanwijzen en dan nadat BootCD klaar is, branden... :roll:

Iedereen bedankt voor zijn bijdragen uiteindelijk heb ik met progje BootCD cdtje gebrand. Hiervan wilde hij dus inderdaad wel opstarten. Ik kon DW3 draaien en een heleboel ellende oplossen.

Mooi dat het gelukt is! 8)