Diskwarrior en directory

Als ik na een schone installatie van Tiger met Diskwarrior 3.0.3 m,n directory bekijk, geeft het programma aan dat 30% van m,n directory is gefragmenteerd. Wie kan mij vertellen of het verstandig is om, ondanks dat alles perfect loopt, toch een replacement met een geoptimaliseerde directory uit te voeren? Of toch liever wachten tot er problemen optreden? En hoe komt het toch dat na een schone installatie zoveel van de directory 'out of order is'? Ik had het met Panther ook. :?

Die "graph" functie zegt niet zoveel, althans niet over serieuze problemen. Je kunt hem beter laten rebuilden en aan het eind daarvan kijken welke echte directory problemen er zijn. (aangegeven in rood in het report) Daarna kun je altijd nog besluiten om de bestaande directory met een geoptimaliseerde wilt laten overschrijven of niet.

Sommige doen het meteen na een installatie of update en andere wachten totdat er een probleem voordoet. Nou kan Diskwarrior wel veel herstellen, maar voorkomen is beter dan genezen dus…. Ik ben er zelf een beetje wispelturig in. Als ik veel tijd heb, dan doe ik het meestal na een istall of update en anders gewoon wat later. :wink:

Aan hetgeen TonE opgeeft kan ik maar één ding toevoegen:

If it ain’t broken, don’t fix it. :wink:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb m,n directory net hersteld. In rood was aangegeven dat er foute waarden in het volume waren. Nu komt het erop aan of Diskwarrior haar goede reputatie zal behouden. Ik ben ook nogal ambivalent in dit soort herstelacties. Soms zweer ik bij preventieve herstelacties, dan weer heb ik het gevoel dat je het systeem met rust moet laten tot er fouten optreden. Maargoed, vandaar dat ik weer eens wat reacties van andere mac gebruikers wilde horen, ook al komt deze vraag natuurlijk regelmatig terug.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat na een clean install een derde partij progje, zelfs al is het DW, met zo'n conclusie komt. Ikzelf zou het laten rusten.

De naam zeg het al; DiskWarrior, ik denk dat die toch echt wel beter naar het her en der van de schijf kijkt dat MacOSX, want dat is een besturingssysteem, toch!! :wink: