Diskwarrior en TechTool

Weet iemand of je op een IntelMac probleemloos Diskwarrior 3.03 kunt gebruiken? Ik kan nog nergens een update vinden, dus.........??

Lijkt me niet. De schijfstructuur op de intellimacs is anders dan op de gewone powermacs heb ik begrepen. Zo kun je niet meer opstarten van een oud systeem op een externe firewire harddisk...

En het lijkt me te tricky om het te proberen…

leesvoer
en nog meer

Heeft iemand al iets gezien van een udate voor IntelMacs van Diskwarrior 3.03 en TechTool Pro 4.1.1

Je moet toch deze pogs weer kunnen gaan gebruiken… hoop ik.

De ervaring leert dat DiskWarrior redelijk snel 'bij' is en dat TechTool er vreselijk lang over doet voor ze een update klaar hebben. TechTool heeft bij de switch naar OSX zelfs een soort tussenpaus in productie genomen met Drive10.

Kijk voor updates gewoon op www.alsoft.com…

Je link werkt niet met die puntjes er achter. Maar op de site wordt nog met geen woord gesproken over Intel Macs. Ik denk dat ze het programma zo'n beetje vanaf de bodem opnieuw moeten gaan opbouwen, dus dat zal wel even duren. Overigens is dat wel een aspect waarover ik eigenlijk nog niks gehoord heb. Hoe zit het met het onderhoud van Intel Macs? Bijv. defragmenteren, doet Mac OS X dat ook op een Intel Mac (tot 20MB)? Ik doe het nooit meer op mijn Mac en ik merk er geen nadelige gevolgen van. Eens in de zoveel tijd draai ik een keer DiskWarrior, maar dat is meer om het idee dan dat het echt nodig is. En als er iets vreemds gebeurt hebben we voorlopig geen reparatiesoftware voor nieuwe Macs.

[quote:39b41b528e="Gijs"]Je link werkt niet met die puntjes er achter.[/quote:39b41b528e] Vreemd, bij mij wel.

Gijs, draai je DW op een IntelMac?

Nee, dat is nou juist het punt van deze topic. Dat gaat nog wel even duren, vrees ik. Ik werk op PowerPC, waarbij ik overigens DW heb moeten parkeren op BootCD omdat mijn type iMac niet door een zelf gebrande update-versie van DW wordt opgestart. Alsoft stuurt een wel werkende cd-versie als je wilt, maar dan moet je weer verzendkosten betalen. Kortom, als DW zelfs moeite heeft elke PowerPC te herkennen, dan zal het met Intel nog wel even duren voor ze dat hebben geprogrammeerd. Maar dat is allemaal mijn theorie, Alsoft heeft er nog niks over losgelaten.

O, en die link werkt bij mij nu ook goed, gisteren moest ik de extra puntjes eerst weghalen uit de adresbalk. Vreemd… :o