Disney+ wordt mogelijk goedkoper, maar...

We kunnen nu bijna twee jaar genieten van Disney+. Het afgelopen jaar is het abonnement duurder geworden, maar de prijs daalt weer mogelijk.

https://www.onemorething.nl/2022/03/disney-mogelijk-goedkoper/

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

No, No, No, absolutely not…! Ik ga absoluut niet betálen voor een dienst waar ik dan alsnog reclame door m’n strot geduwd krijg. Da’s gewoon absoluut geen optie!

1 like

Volgens mij wordt je lid van zo’n dienst om juist verlost te zijn van reclame…

Daarnaast is het van den zotte dat je ook nog apart moet bijbetalen voor bepaalde content. Amazon Prime heeft hier ook een handje van.

Ja, daar word ik ook niet goed van. Als ik betaal voor de dienst, dan wil ik toegang tot álle content. Overigens vind ik dat bij Apple TV+ ook niet duidelijk, want in die app zie je content die binnen de dienst valt, maar ook content die je kunt kopen of huren in de iTunes Store. Dat is ook niet bevorderlijk. Nogmaals, als ik lid ben van een dienst en daarvoor betaal, dan verwacht ik verder álle content te kunnen zien die die dienst te bieden heeft. Betalingen achteraf zijn mijns inziens uit den boze en zouden voor mijn part door de wetgevende macht verboden moeten worden. Als de aanbieder van een dienst niet uit de kosten komt met de maandprijs die ze hun klanten berekenen, dan zouden ze díe moeten verhogen, in plaats van naast de maandelijks te betalen kosten nog extra te vragen voor geselecteerde content. Het feit dat Amazon dit bijvoorbeeld doet is voor mij reden genoeg om mijlenver van Amazon Prime vandaan te blijven, ook al zijn zij (voor Nederland) de dienst met exclusieve rechten voor enkelen van mijn all-time favoriete films…!

Inderdaad. Het is hetzelfde als dat ik een huis huur en de verhuurder achteraf zegt dat, als ik de keuken gebruik, ik dan nog even 100 euro extra moet aftikken. Net zo’n belachelijk idee.

Dat dus… Sommige autofabrikanten (lookin’ at you, BMW!) onderzoeken ook of ze features beschikbaar kunnen maken door rijders een maandbedrag te laten betalen. Nota bene nádat ze de auto gekocht hebben… Voor lease-modellen zou het wellicht interessant kunnen zijn (dit betekent niet dat ik vóór dergelijke constructies zou zijn), omdat je dan tóch al een maandbedrag betaalt. En dan kun je een SKU (als dat bij auto’s ook zo heet) beheren die hardwarematig álles aan boord heeft maar daarvoor in-software features activeren op basis van het (totale) maandbedrag dat een rijder betaalt. Maar voor auto’s die gekocht zijn, dus waarvoor een totaalbedrag ineens werd betaald, vind ik het idee alleen al belachelijk…