Graag wil ik een extra beeldscherm (Apple Cinema of Studio Disply) aan mijn mac gekoppeld hebben. Daarmee wil ik bereiken dat ik mijn werkzaamheden achter de computer kan blijven uitvoeren en dat iemand anders een film vanaf dezelfde computer kan bekijken. Op mijn MAC G5 dual 2 zitten twee uitgangen voor twee beeldschermen (grafische kaart: ATI Radeon 9800 PRO 128 MB). Nu is het de bedoeling dat 1 beeldscherm (Apple Studio Display = uitvoering met witte rand) wat verder (4 - 6 meter) van de compu komt te staan. Daarvoor heb ik een verlengkabel nodig. Op site van Apple zag ik een ADC extension PRO kabel van Dr Bott. Werkt deze kabel op de hierboven omschreven configuratie (grafische kaart/ beeldscherm)? Is er iemand hier die ervaring heeft met deze kabel, zo ja wat zijn de ervaringen. Zijn er verlangkabels die goedkoper zijn en dezelfde kwaliteit bieden, welke? Alvast bedankt voor jullie reacties :)
De G5 heeft geen ADC maar een DVI poort. Een ADC verlengkabel werkt dus niet.
Bedankt voor je info. Was alleen niet compleet in mijn info. Heb een van de eerste G5. Na lang zoeken in doos aanschaf G5 vond ik de beschrijving van compu. Daaruit bleek dat de compu een ADC en DVI aansluiting heeft. Inmiddels heb ik begrepen dat op de nieuwere versies van G5 alleen DVI aansluiting zit. Dus dat zou moeten lukken. Nog antwoorden op de vragen evaring en goedkopere versies van de verlengkabels?
[quote:6705a3a283="Martiniman"]De G5 heeft geen ADC maar een DVI poort. Een ADC verlengkabel werkt dus niet.[/quote:6705a3a283] Dat is pas sinds de huidige lijn zo. Daarvoor hadden ze een DVI en een ADC poort, 2 DVI poorten was toen nog een maatwerk-optie.
[quote:6705a3a283=“iChiel”]Zijn er verlangkabels die goedkoper zijn en dezelfde kwaliteit bieden ?[/quote:6705a3a283]
Ik kom maar zelden iets tegen wat goedkoop is, en toch dezelfde kwaliteit heeft als iets wat duurder is… dus ik denk het niet…
Best mensen,
Uiteindelijk heb ik via de WStore van Apple een Dr Bott Extension Pro Actieve cable besteld. De eerste gaf een voornamelijk geel scherm met zwarte blokken (menubalk en opstaande windows). Apple gebeld die kwamen op het idee om opnieuw te calibreren en Vram te resetten. Dat alleem heeft niet geholpen. Heb toen om een nieuwe gevraagd. Ook die was snel geleverd. Deze nieuwe cabel gaf een groen beeld met zwarte blokken (menubalk en opstaande windows)…
Toen maar eens DR Bott gebeld. DR heeft in Nederland een service desk. Deze fungeert alleen als doorgeef luik. Mijn probleem was te ingewikkeld moest voor nader onderzoek naar Duitsland. Uiteindelijk konden zij alleen maar vertellen dat het zou moeten werken. Ik heb ze zelfs foto’s van de weergave gestuurd. Alles maar weer retour gestuurd aan Apple en om een refund gevraagd. Dat is inmiddels geregeld.
Hoe nu verder. Heb nog steeds geen extension cable. Heeft iemand nog een optie?