DISTCC

Ik zit erover te denken om een nieuwe apple aan te schaffen omdat, wel, mijn ibook g3 compileert nu eenmaal niet echt heel erg snel onder OS X.

Alleen, wat misschien natuurlijk ook kan is via de airport naar de tweede apple gaan en die gebruiken als DistCC. Maar is dit nuttig. Aan de ene kant is een G5 natuurlijk geweldig voor compileren kwa snelheid maar ik heb een kleine G3 omdat die erg klein en makkelijk overal mee te sleuren is. En daar hecht ik toch wel aardig wat waarde aan. Ondanks de HEEL erg weinige schermruimte…

(23" inch cinema scherm eraan?)

[b:df6a498519]Dus…hoe handig is DistCC in deze situatie?[/b:df6a498519]

[b:df6a498519]Gebruikt xcode dit automatisch of moet iemand moeilijk doen?[/b:df6a498519]

[quote:14f890a88f="jaapjan"][b:14f890a88f]Gebruikt xcode dit automatisch of moet iemand moeilijk doen?[/b:14f890a88f][/quote:14f890a88f]

XCode zal het ongetwijfeld niet volautomatisch gebruiken (he! een andere Mac op het netwerk. Die ga ik gebruiken om mijn zut op te compilen!). Waarschijnlijk is er wel wat configureerwerk voor nodig.

Maar voordat je er naar vraagt, kan je het natuurlijk ook eerst eens zelf proberen :slight_smile:

[quote:471a796bbc]Maar voordat je er naar vraagt, kan je het natuurlijk ook eerst eens zelf proberen [/quote:471a796bbc]

Niet echt eigenlijk. Zoals in mijn post staat denk ik erover om nog een mac te kopen. Vooralsnog heb ik uberhaubt maar eentje. Proberen gaat een beetje moeilijk dan.

Wat betreft configureren. Als ik het wel heb gebruikt (xcode?) dan Rendevous. Dat wordt immers ook ZeroConf genoemd. iChat gebruikt het ook. Best veel eigenlijk.

[quote:4356c3ddde="jaapjan"]Wat betreft configureren. Als ik het wel heb gebruikt (xcode?) dan Rendevous. Dat wordt immers ook ZeroConf genoemd. iChat gebruikt het ook. Best veel eigenlijk.[/quote:4356c3ddde]

Er is een verschil tussen iemand automatisch zien in een iChat lijstje en code compilen op een andere Mac (die bijv. niet van jou hoeft te zijn), dus volledig ZeroConf zal het vast niet zijn. Misschien op basis van IP adres of login/pwd.

Daar zit wel wat in nu je dat zegt....kan me voorstellen dat niet iedereen wil dat mijn code bij hun compileert. Vreemd, meende toch echt dat het via rendevous ging. Maar je zult er inderdaad wel extra instellingen moeten maken....

[quote:82bdc96caf="jaapjan"]Daar zit wel wat in nu je dat zegt....kan me voorstellen dat niet iedereen wil dat mijn code bij hun compileert. Vreemd, meende toch echt dat het via rendevous ging. Maar je zult er inderdaad wel extra instellingen moeten maken....[/quote:82bdc96caf]

Het gaat ook via Rendezvous. Maar in plaats van speculeren, kunnen we ook gewoon even kijken :slight_smile:

[img:82bdc96caf]http://download.codeninja.nl/media/xcode.png[/img:82bdc96caf]

Zo te zien kan je simpel opgeven dat je distrubuted wilt compilen, en als je specifiek wilt zijn, kan je aangeven op welke Apple’s je wilt compilen.

Het openstellen van distributed builds is zo te zien een kwestie van een checkbox aanvinken. Geen uitgebreid authenticatie systeem, maar lekker simpel.

IDD.

Het was dan ook een neus-en-lippen vraag…

Bedankt voor het kijken en laten weten…