Dit zuigt! Geen PPD voor HP 20ps

Ik heb alles goed aangesloten en de printer verschijnt wel in het venster bij printers toevoegen, maar zonder de juiste PPD of iets dergelijks. Wel een lijst met andere zeikprinters, maar die van mij zit er niet bij. Hierdoor kan ik een heleboel noodzakelijke functies niet inschakelen. Ik heb net de laatste OSX driver bij HP opgehaald, maar zonder resultaat. Stinkirritant vind ik dat soort dingen. HELP me! Alsjeblieft...

voor zover ik weet is dit een printer die je moet aansturen met een RIP. Als het goed is zit ie er ook bij. (werd meegeleverd bij de printer)

Maarrrr Ehh,

dat weet je toch ? hierrr schrijf je nota bene zelf een uitgebreid verhaal over de 20ps
Of begrijp ik d evraag niet goed ?

Nee dat klopt. Ik werkte tot dusver met OS9, en de RIP ook.

Normaal werkt ie met een RIP, maar die voor X ik erbij heb gekregen (2002) werkt niet met Panter. Ik heb een nieuwe versie aangevraagd (niet downloadbaar, alleen op CD) maar die is er nog niet.

De 20ps kan ook met een z.g.n. ‘office driver’ werken, zonder RIP alleen op basis van Quartz/PDF. Maar dat werkt dus voor geen meter. Ik dacht er is misschien nog wel iemand die dit heeft geprobeerd voor elkaar te krijgen… en misschien wel succesvol.

OK, nou begrrijp ik het

Er zat hier vroeger op dit forum wel eens ene Mr. Designjet
die zou je misschien kunnen helpen ?

Als je moet betalen voor die RIP zou je ook kunnen overwegen om over te stappen naar een goede RIP die wel leverbaar is, Bijv. Proofmaster Adesso

Er is een officeprinter die het zonder RIP doet en een RIP die het onder 10 uitstekend doet. Is nog steeds gratis, maar ze zijn bij HP niet erg snel en ook niet erg handig met het verspreiden van de RIP. Als je me een mailtje stuurt weet ik een snellere manier...

Toppie jongens! Bedankt. Nu eerst slapen, maar ik wacht eerst even de post van HP af ,dan zeuren we verder...