div gelijk onder elkaar in Cutenews

Ik ben testen met Cutenews(php weblog) en ben er erg tevreden over! Zonder kennis van php wel een customised weblog maken. Alleen ik kom niet uit het volgende. ik wil graag de cutenews banners({avatar}) vlak onder elkaar hebben en niet zolas nu naast het bijbehorende artikel({short-story})

dit heb ik staan in de Cutenews template. Die elke keer dit stukje code onder elkaar zet bij elk nieuw artikel.

[code:1:8837666a19]<div class="contentleft"><b>{title}</b>{date}<br>{short-story}</div>
<div class="contentright">{avatar}</div>[/code:1:8837666a19]
dit in de body[code:1:8837666a19]<div class="frame">
<div class="contentheader">heading</div>
<?PHP
$template = "Paola";
include("cutenews/show_news.php");
?>
</div>[/code:1:8837666a19]
en dit in de css[code:1:8837666a19]body
{
text-align:center;
margin: 0px;
background-color: #FFF;
font-family: Verdana, Geneva, Arial, helvetica, sans-serif;
font-size: 11px;
line-height: 15px;
color: #000;
}

.frame {
width:750px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
margin-top:10px;
padding:0px;
text-align:left;
}

.contentleft {
width:530px;
float:left;
margin-bottom: 10px;
margin-right: 10px;
padding: 3px;
border: 1px solid #000;
background: #EAF5FA;
}

.contentright {
width:200px;
padding:0px;
float:left;
background:#ccc;
background: #ccc;
}

.contentheader {
background:#eee;
}[/code:1:8837666a19]

zie en huiver http://paolavandam.com/test_2.php (css zit ook in deze pagina)
wie weet een oplossing?

pffff, ik weet ff geen oplossing, maar wat moet jij met die foto?? Die is van mij, hoe kom je er aan en wat heb je met die persoon??

Roel

Het is een mooie foto en had ik op als file op mijn desktop staan. Ik gebruik hem even voor deze test als je dat niet erg vindt? Anders vervang ik hem door een mindere foto. heb je nu intussen credits gegeven :oops:

oh oke, grappig... Nee het maakt me niet uit hoor. Maar wel toevallig dat je zo je eigen foto's nog eens tegen kom...

Roel

oke ontopic, je zal alles in aparte div's moeten zetten om dat te realiseren. Maar iets anders, kun je die logo's niet gewoon er uit halen, wordt er namelijk niet echt mooier op.

Roel

ja die logo's worden verschillende foto's nu als test zijn ze het zelfde plaatje(logootje wat al op de server stond)

elke keer als er een artikeltje geplaats wordt dan word er deze code onder het vorige artikeltje geplaatst[code:1:a08141f0a0]<div id="contentleft"><b>{title}</b>{date}<br>{short-story}</div>
<div id="contentright">{avatar}</div>[/code:1:a08141f0a0]
volgend artikeltje

[code:1:a08141f0a0]<div id="contentleft"><b>{title}</b>{date}<br>{short-story}</div>
volgende…[code:1:a08141f0a0]<div id="contentleft"><b>{title}</b>{date}<br>{short-story}</div>

Ik snap je vraag niet geloof ik.

Naast elk artikel staat nu rechts een button met “powered by cutenews”. Wil je die nu [b:7c582fb6a7]niet[/b:7c582fb6a7] naast het artikel hebben, of juist [b:7c582fb6a7]wel[/b:7c582fb6a7]? Of wil die [b:7c582fb6a7]onder[/b:7c582fb6a7] ieder bericht hebben?

ik wil graag dat de tekst elke keer onder elkaar komen te staan en de plaatjes({avatar}) ook vlak onder elkaar komen te staan dus hoewel het plaatje bij het artikel hoort gewoon rechtstreeks onder aan het vorige plaatje van het vorige artikel komt te staan

Ik kom ook niet helemaal uit de vraagstelling, maar zie wel dat je een foutje maakt m.b.t. je gebruik van CSS.

Als je een id wilt gebruiken (dus <div id=“huppelepup”> ) kun je de css daarvoor slechts één keer op een pagina gebruiken. Anders zul je class moeten gebruiken (en uiteraard je css aanpassen van # naar . )

ehm is dat zo? ik ga het even aanpassen

de server waar [url]http://paolavandam.com/test_2.php[/url] draait was even down en weer up again!

[quote:838156ff9a="diederik"]ik wil graag dat de tekst elke keer onder elkaar komen te staan en de plaatjes({avatar}) ook vlak onder elkaar komen te staan dus hoewel het plaatje bij het artikel hoort gewoon rechtstreeks onder aan het vorige plaatje van het vorige artikel komt te staan[/quote:838156ff9a]

Ik zal ongetwijfeld heel erg dom zijn, maar ik snap er nog steeds niets van.

Ik snap dat je de textboxen onder elkaar wilt hebben. Moet dat met of zonder een blauwachtige achtergrond en een zwarte border, of niet?

De buttons, moeten die rechts naast de tekst komen te staan? Of juist direct onder de tekst zodat je de volgorde tekst - button - tekst - button krijgt?

ik maak morgen ochtend wel even een voorbeeld(plaatje) hoe het er uit zou moeten zien.

nou daar is hij dan... op deze manier dus [img:36b68747a1]http://paolavandam.com/pict/wens.gif[/img:36b68747a1]

Ah, ik zie het probleem geloof ik, maar de oplossing... Leuke tip is om van het frame een kadertje te maken[code:1:98ead90135].frame { width:750px; margin-right:auto; margin-left:auto; margin-top:10px; padding:0px; text-align:left; border: 1px solid red; } [/code:1:98ead90135] Dan zul je zien dar de linker en rechter blokjes on hetzelfe 'frame' vallen en tegen de bovenrand aan liggen. Je zult de 'powerd by' blokjes in een aparte rechterkant moeten stoppen zodat je een soort tweekoloms opmaak krijgt. Maar daarvoor moet je wel flink in je CSS. In ieder geval de breedte van .frame aanpassen en vervolgens een nieuwe div maken voor de rechterkant. Of dat in je PHP dan allemaal nog goed komt weet ik ook niet., want die moet nu ineens ergens anders heen.

Ben ik nog te volgen…?

niet echt.... ga proberen te doen wat je zegt hoewel dit dus niet de oplossing is dus?

www.noxbox.nl/files/cute.php

Ik heb er dus een div bijgemaakt en daar alle rechtse onderdelen ingezet. Anders blijft alles relatief aan elkaar uitgelijnd. maar in de HTML wordt het nu ook uit elkaar getrokken en ik weet niet of je dat voor elkaar krijgt…

dank hiervoor Deskman ik ga er naar kijken 8)

Nou Deskman ik heb er naar gekeken. Maar dit is helaas de oplossing niet. Het probleem is dat Cutenews de code, elke keer als je een bericht schijft, een tekst en een plaatje wegschrijft dus... <div>tekst</div> + <div>plaatje</div> <div>tekst</div> + <div>plaatje</div> <div>tekst</div> + <div>plaatje</div> enz...

en niet

<div>
tekst
tekst
tekst
</div>
<div>
plaatje
plaatje
plaatje
</div> enz…

Met mijn beperkte kennis van derglijke systemen zul je er dan niet aan ontkomen in de code te gaan rommelen zodat het anders wordt weggeschreven of er mee te leren leven dat de twee blokjes bij elkaar blijven plakken. Ik heb het gevoel dat het technisch wel moet kunnen, maar daarvoor gebruik je natuurlijk geen kant-en-klaar systeem...