Diverse "Gebruikers" op mijn apple

Na al een lange tijd gebruik te maken van Apple kan ik nog steeds niet de goede reden vinden voor diverse gebruikers op mijn apple.

Wie geeft me een hint over goed gebruik hier in.
Binnenkort werken meedere op mijn apple.
En sinds de funtie er al lang op zit zal het ook best goed werken

Thanks

Frits de Beer

www.fritsdebeer.com

Nieuwe gebruikers aanmaken heeft nut als jij: - je eigen mail apart wilt houden van anderen, - niks te maken wilt hebben met de installatiedrift van andere computergebruikers, - andere gebruikers wilt limiteren in hun bevoegdheden, -

Wie vult me aan?

(houd er rekening mee dat uitloggen en inloggen in Jaguar ergernis kan opleveren als je het vaak moet doen; wordt opgelost in de Panther)

[quote:ac37ecce24="fritsdebeer.com"] Wie geeft me een hint over goed gebruik hier in. Binn[/quote:ac37ecce24]

Bescherming persoonlijke data
Afschermen gebruik applicatie’s (installeren onder de gebruiker zelf
Andere gebruiker kan/mag niets installeren, zonder toestemming beheerder (hij/zij moet eerst wachtwoord intikken)

Dit zijn de eerste redenen die meteen naar boven komen borrelen.

Cyberwolf

- niemand die onder jouw naam kan gaan zitten chatten - goed gescheiden houden van eigen data - gezamenlijk gebruik maken van een mac(op diverse tijden natuurlijk) zonder last van elkaar te hebben op dezelfde mac

dit alles natuurlijk wel als je zelf de instellingen en privileges goed beheerd

Oke, ik snap het consept nu een beetje dank je.

Meer “niet leesbaar stellen” van mail ofzo.
En dat zet je dan in een apart mapje?

Langzamerhand kom ik er wel uit denk ik.

FRits de Beer

[quote:e917616dd4] En dat zet je dan in een apart mapje? [/quote:e917616dd4] Elke gebruiker heeft zijn eigen "Bibliotheek/Library" waarin persoonlijke instellingen en documenten worden bewaard. Ook de voorkeuren-map bevindt zich hier. Het voordeel hiervan is dat je bijv. niet telkens het Comic Sans MS-font van je buurmeisje terug hoeft te zetten in je eigen font (van een willekeurig programma), je eigen bureaublad-achtergrond, je eigen muziek-lijst in iTunes etc. Ook heb je inderdaad automatisch een eigen map die 'Mail' heet die zich in de Library bevindt. Daar wordt al je eigen post in opgeslagen.

Groet, Wilfred

Ik ga er mee aan de gang en eens uit spitten komende week. Dank voor alle info. Mochten er aanvulingen zijn van iemand...graag

Waarom het wiel opnieuw uitvinden als iemand al weet waar hij staat…

Groet Frits

Straks in Panther wordt het nog veel nuttiger. Dan kun je razendsnel wisselen tussen verschillende gebruikers, met een mooie blokanimatie die de schermen doet draaien. 8) De verschillende 'gebruíkers' kunnen ieder een eigen set programma's open hebben staan en werken volkomen onafhankelijk.