DIVX films kijken opje TV???

Vraagje...

Ik wil divx films gaan kijken op mij tv vanuit mijn G4.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Wat is de beste player die er te krijgen is, heb er al diverse van internet…

Welke stappen moet in ondernemen om dit tot een succes te brengen.
Ik heb 9.2 draaien.

Ik hoor het graag, ik wil onderhand de stapels films die ik heb liggen wel eens gaan kijken…

John Swaanen
jswaanen@chello.nl[/b]

Ik gebruik vlc (te downloaden via onder andere versiontracker.com) in osx. Je kan ook divosx118 gebruiken: je installeert dan eerst een plugin zodat je avitjes in de quicktime player kan kijken en vervolgens moet je de films dan omzetten met een bijgelevert programma naar een .mov voor het geluid. deze laatste methode is omslachtiger maar geeft wel een beter geluid, werkt daarentegen niet altijd.

Hoe je het beeld vervoglens naar je tv brengt weet je waarschijnlijk wel: met een video uit kaart of videokaart met tv out en een draadje naar je tv…
succes :shock:

Ikzelf gebruik de [url=http://www.divx.com/divx/mac/]DivX codec voor Quicktime[/url], die goed werkt. Af en toe werkt het geluid niet goed, maar daarvoor krijg je er een "fix utility" erbij.

Voor de mogelijkheid om op TV je DivX filmpjes te kijken kan je 't beste een S-Video out gebruiken (zit standaard op de meeste laptops).

Adriaan

ik gebruik voor het omzetten van Divx films [url=http://www.3ivx.com/]3ivx[/url] Deze werkt bij mij beter dan de 'standaard' DivX codec omdat het geluid dan beter loopt bij het beeld. Het programma divX Doctor II wat erbij zit heeft wel wat langer tijd nodig om het orgineel over te zetten, maar het resultaat is dat ook beter.

ik gebruik voor het omzetten van Divx films [url=http://www.3ivx.com/]3ivx[/url] Deze werkt bij mij beter dan de 'standaard' DivX codec omdat het geluid dan beter loopt bij het beeld. Het programma divX Doctor II wat erbij zit heeft wel wat langer tijd nodig om het orgineel over te zetten, maar het resultaat is dat ook beter.

ik zal e.e.a. eens gaan proberen, ik had trouwens al diverse players gedownload, bij sommige resulteerde dit zonder geluid :-(

Verdere oplossingen enof opmerkingen zijn altijd welkom…

John

Behalve players heb je natuurlijk ook hardware nodig om je G4 op je TV aan te sluiten. De simpelste is wellicht om een extra beeldschermkaart te kopen met een TV aansluiting. B.v. de ATI 7000 mac edition. Heeft een SVHS en composite aansluiting. En uiteraard een DVI/VGA aansluiting voor een extra scherm. Anders wordt het werken met VGA adapters.

Vraagje waar kan ik nu de beste divx film vandaan halen? Ik merkte dat op lime het niet zo best lukt.....

[quote:d6b3c2a8e3="hage"]Vraagje waar kan ik nu de beste divx film vandaan halen? Ik merkte dat op lime het niet zo best lukt.....[/quote:d6b3c2a8e3]

tja dat kan lastig worden.
Je moet het zoeken bij hotline (/pitbull) of edonkey www.edonkey2000.com , daar moet je soms wachten maar kun je vaak wel vanalles vinden, alhoewel edonkey msschien wel lastig is te begrijpen
:wink:

Bij de ATI 7000 moet ik wel ff zeggen dat deze geen PAL ondersteunt, als je alleen films wilt kijken heb je hier geen last van, alle tv's en video's kunnen NTSC weergeven. Je kun alleen niet, zoals ik wilde, ff een videobandje maken voor familie van een divx film. Tenzij je een video hebt die NTSC kan opnemen, maar ik weet niet of die er zijn in Nederland. Erg jammer dat dat niet op de doos stond.

bedankt voor deze handige tips nu ben ik ook weer een paar stappen veder

[quote:0836971c00="hage"]Vraagje waar kan ik nu de beste divx film vandaan halen? Ik merkte dat op lime het niet zo best lukt.....[/quote:0836971c00]

E-donkey is the best,… maar vraagt veel hardeschijf ruimte,… Er is inmiddels Emule (een eDonkey kloon die zuiniger met je schijf omgaat,

Werkt wel met credits, je moet dus eerst veel uploaden oor je rang hoog wordt www.emule-project.net

Zelf haal ik betere resultaten met Imesh

MAAR IK BLIJF PODDOMME problemen hebben met die Ac3 heeeeel veeeel films kan ik niet zien, en das zuur na lange download tijden,… ik snap niet wat ik fout doe,… ik validate, divdockter,… heb inmiddels 2292884367 soorten codecs geinstaleerd,… uren werk, still 98 % mislukt op mijn titaniumpie,

Doe hier wat aan macintosh !

Psy Roadie
www.psy-roadie.net

Ik heb een extra vga poort op mijn mac, is het ook mogeljijk om die op een of andere manier op de tv aan te sluiten? Dat zou wel erg gaaf zijn namelijk.

ja das mogelijk moet je even een vga naar video verloop kopen