DivX

ik heb nu al een aantal films op .avi destijds gedownload via mijn pc en Kazaa. Nu ik mijn G5 heb met combodrive zou ik deze graag branden op DVD met ondertiteling. Nu heb ik ffmpegX gebruikt en hij zet deze perfect om, zelfs met ondertiteling, maar als ik mijn DVD brand en hem bekijk op een standalone DVD-player, krijg ik grote blokken te zien en niks van geluid.

Kent iemand een beter programma voor pc .avi films om te zetten naar MPEG’s met ondertiteling, die ik nadien kan branden op DVD en die wel werken?

Apple G5 2 GHz (2x) l 1 GB DDR SDRAM l ATI Radeon 9600 l Lacie 22"

ffmpegX werkt perfect. Ik bran zelf geen DVD's maar ik ken genoeg mensen die dit wel doen en ik heb nog nooit gehoord dat zij problemen ervaren met de kwaliteit van het beeld en geluid. Ik denk dat je of iets fout doet of dat de kwaliteit van de .avi zodanig is dat ffmpegX er niks van kan maken. Stuur anders even een mailtje naar major4@mac.com, de maker van ffmpegX. Hij kan vast wel een antwoord geven op jouw probleem.

Ken je dan ook een goed progje om .avi films mee te bekijken met ondertiteling Heb VLC, MPlayer, maar nemen geen ondertitels mee

in mplayer kan je normaal ondertitels perfect afspelen

[quote:138ff4725e="de5ign"]Ken je dan ook een goed progje om .avi films mee te bekijken met ondertiteling Heb VLC, MPlayer, maar nemen geen ondertitels mee[/quote:138ff4725e]

met zowel mplayer als met vlc kun je ondertiteling zien.

Met mplayer: sleep de film in het venster, selecteer het venster, druk op apple-i, kies het undertitelingsbestand…

Vlc: bij open bestand kun je een film en de ondertiteling selecteren

[quote:6e5e74feef]met zowel mplayer als met vlc kun je ondertiteling zien. [/quote:6e5e74feef]

Volgens mij kun je tegenwoordig met mplayer wel .sub files gebruiken, VLC accepteert echter alleen .srt files…

Download dan Sub2Srt, echt insanely-great stukje software… :smiley:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22364

Gebruik eerst DVDbackup of iets anders. Als het te groot is gebruik dan DVD2oneX. Avi omzetten naar mpeg id Quicktime pro Dit moet lukken zo. Je hebt een combodrive en daar brand je dvd mee???

jaja dat lukt allemaal

het is maar als ik een film via PC op Kazaa download en met ondertitels erbij wil omzetten naar DVD en deze dan wil branden dat het niet lukt