DMG alleen te openen via disk utility

Ik heb afgelopen weekend mn systeem vers geinstaleerd en nu worden DMG's als onbekende files op mn desktop weergegeven. Als ik ze wil openen moet dit via disk utility, nu vraag ik me af wat ik vergeten ben te instaleren, of moet ik ergens in disk utility iets aanslingeren om dit gewoon weer te laten werken. [img:900d67c44c]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11482[/img:900d67c44c]

probeer eens een dmg bestand met [command] + i te openen, dan krijg je het info bestand en daar kan je dan aangeven met welk programma het gestart/geopend moet worden.

[quote:511b8cebb5="hansenonline"]probeer eens een dmg bestand met [command] + i te openen, dan krijg je het info bestand en daar kan je dan aangeven met welk programma het gestart/geopend moet worden.[/quote:511b8cebb5]

Daar staat idd disk utility, maar dan word eerst het prog. geopend en vervolgens kan ik hem pas openen.

Het moet ook zijn: disk image mounter en NIET disk utility...

Waar vind ik dat, het staat niet in mn utility's folder en spotlight kan me ook niet helpen.

Het zou moeten staan in system--> library--> core services. en je zou het in het "get info" window via het pull down menu moeten kunnen kiezen. Misschien is er tijdens de nieuwe OS installatie iets niet helemaal goed gegaan?

Gevonden, volgens mij werkt nu weer alles als vanouds! Bedankt