DMG back-up file

Ik ben momenteel een homefolder van m'n vriendin d'r iBook aan het backen. Normaal doe ik dat heel simpel sleep folder naar externe HD en presto. Nu met Tiger is dat erg hinderlijk als ik opzoek ben naar files. Ik wil niet tussen die van haar zoeken. En een DMG fie houdt alles overzichtelijk. Nu is het me gelukt om via diskutility een DMG file te maken en haar Home folder te backen. Alleen kan geen enkel back-up programma nu weg schrijven naar de DMG file? En ik heb read and write mogelijkheden aangezet. Weet iemand wat ik fout doe? Of zijn er nog beter oplossingen? Alvast bedankt, Jordan D

Heb je een lege schijfkopie aangemaakt (met voldoende grootte)? Of heb je een schijfkopie aangemaakt van de thuismap.

In het laatste geval kan je, nadat de schijfkopie gekoppeld is, niets meer toevoegen.

Ehm een DMG file van meer dan er gebacked moet worden. voorbeeld: 10Gig home folder DMG file 14 Gig aangemaakt met read write privileges.

waarom sleep je haar home folder niet gewoon naar de dmg? dan ben je toch ook klaar?

Ik maak eveneens een kopie van mijn gebruikersmap op een (versleutelde) schijfkopie, die op een firewireschijf staat. Ik gebruik daarvoor Synk - een erg betrouwbaar en stabiel programma, maar ik kan me niet herinneren dat een van de andere programma's die ik daarvoor uitprobeerde veel problemen had met deze opzet. Ik neem aan dat je de schijfkopie opent voordat je probeert te kopieren? Je kunt op een schijfkopie die niet is geaktiveerd natuurlijk niets schrijven.

Nee zover ik weet moet het ook logisch zijn wat ik ingedachte heb. Maak een virtuele schijf d.m.v. een DMG bestand met read/write privileges. En doe gewoon hetzelfde met je BackUp programma's zoals je naar een normale schijf/folder/volume kopieert.

Maarja ik ga dat Synk is opzoeken. Misschien doe ik iets verkeerd?

Ben op vakantie geweest en daarom geen reaktie gegeven.

Zo te zien doe je niets fout en zou het moeten lukken. Synk al getest?