DMG bestand openen in macos9?

Ik heb een probleem met Macosx, die wil namelijk niet meer opstarten. Nu heb ik een DMG bestandje wat ik moet openen, kan dit ook met Macos9 of is er misschien een programma'tje voor?

Nope... .dmg's zijn enkel en alleen te openen in OSX

[quote:224a2fabac="beaker"]Ik heb een probleem met Macosx, die wil namelijk niet meer opstarten. Nu heb ik een DMG bestandje wat ik moet openen, kan dit ook met Macos9 of is er misschien een programma'tje voor?[/quote:224a2fabac]

Dat is echt lastig, OS X gebruikt Schijfkopie om deze bestanden te “Mounten”. Ook in OS 9.x bestaat Schijfkopie, echter iets anders. Misschien als je een laatste en zeer resente versie zou hebben. Wellicht is er met de laatste versie van Toast ook nog wel iets te doen, of Stuffit??? Dit zijn ononderzochte suggesties, maar misschien helpen ze… :roll:

Je kunt dmg bestanden wel openen in os9. Maar niet allen dmg bestanden worden geopend. Met diskcopy 6.4 kun je 65% van de dmg bestanden mounten. Diskcopy 6.4 kun of kon je nog niet downloaden op de site van Apple. Ik heb hem zelf ergens gedownload maar weet niet meer waar. zoeken dus.