DMG (Disk Copy) Error

Hallo,

Ik ben zins kort een gelukkige apple gebruiker. Nu heb ik niet een zeer snel supper bakbeest.
Maar ben er toch zeer blij mee.
G3 Powermac, 350 mhz, 192 Mb, 12 gig

ik draai OS 9.2 en heb het idee dat ik een hele schone instalatie van OS heb nu.

Ben hiervoor altijd windows gebruiker geweest maar toch door veel intresse altijd al gehad naar andere bestuurings systemen zoals Linux, FreeBSD, Hubble en Lindows (wat een rampen plan was) heb ik eens een apple gekocht.

Goed genoeg hierover gepraat.

ik heb een probleem. vanmiddag heb ik 3 dingen gedownload Itunes1.dmg, Opera.dmg en Limewire.bin

Allemaal leuk en aardig maar in het begin kon ik ze niet openen, ben opzoek op jullie forum gegaan en kwam er achter dat ik het programma Disk Copy moest gebruiken voor de .dmg bestanden. deze was te vindn in blabla dat weten jullie denk ik wel.
Van het programma Disk Copy moest ik de image slepen naar het venster van hemzelf, Dat deed ik dus braaf en bij de image van Opera vertelde hij mij dit "The mount Image operation did not complete. (-8823) goed fijn duidelijk hij doet het niet.
Dan maar even Itunes proberen.
daar kreeg ik de zelfde fout alleen met een andere fout code (183) ook die begrijp ik net zo min. Maarja nog niks geïnstaleerd dus… ik denk weetje wat ik doe we instaleren limewire wel kijken of we dat kunnen doen het is immers een .bin file dus hoeft niet met Disk Copy,

Dit keer krijg ik een fout "Het programma ‘Limewire_installer’ kon niet worden geoend, omdat er een fout van het type -39 is opgetreden
wat moet ik doen

Omdat er nog geen deskundiger reacties zijn, hierbij mijn vermoeden/raad: ik denk dat je die programma's die je wilt openen, eerst even moet controleren , via "system requirements" of ze wel geschikt zijn voor de 9.2. Dat kun je doen door even naar de homesite van de desbetreffende programma's te gaan, of even op "versiontracker" ([url]http://www.versiontracker.com/macosx/ kijken.En wat betreft het openen van een dmg bestand; volgens mij moet je er gewoon op dubbelclicken, dan zou hij vanzelf moeten openen. Ik ben daarvoor nog nooit naar disk copy hoeven te gaan.

.dmg is enkel voor Os X , voor eerdere systemen heb je .sit nodig

Bedankt allemaal, Mijn probleem is opgelost en ben weer een ervaring rijker... Thanx to all! :)