Ik wil voor mijn studie Pro Tools downloaden op de macbook. Ik heb het programma gevonden op internet en krijg uit de rar bestanden ‘dmg’ files.
Het probleem is dat ik de volgende melding krijg als ik deze dmg files wil openen:
‘‘geen activeerbare bestandssystemen’’
kan iemand mij helpen?
Naar Avid.com, registreren en de gratis Pro Tools First Downloaden. Ik had mij al een tij geleden aangemeld omdat ik wist dat die eraan zat te komen en gisteren kunnen downloaden.
Alle functionaliteiten alleen het aantal sporen is beperkter dan de pro-versie.
[quote=studentload url=http://www.onemorething.nl/community/topic/dmg-file-openen-macbook/ time=1438514433]‘dmg’ files.[/quote]Dat zeg je alsof je die niet kent. Een DMG-bestand is een Disk iMaGe, oftewel een schijfkopiebestand; veel Mac-software wordt op die manier aangeleverd, dus op een virtuele schijf in plaats van in een zipbestand of iets dergelijks.
De foutmelding die je krijgt betekent dat er iets mis is met het bestand. Omdat het bestand door OS X in principe als schijf behandeld wordt, moet er een bestandssysteem „op” staan, op dezelfde manier als dat op een echte schijf staat; als dat niet het geval is, dan krijg je die foutmelding. Het lijkt me aannemelijk dat het bestand beschadigd geraakt is waardoor OS X het bestandssysteem erin niet kan lezen, en daardoor de bestanden die „op” de schijfkopie staan, niet kan bereiken.
Bedankt voor je bericht.
Ik ken het principe alleen vanuit windows dat als je een ‘gecrackte’ versie van een programma wilt, dat de computer dan tijdens het installeren moet denken dat er een CD in de computer zit. Dit kon op windows dmv poweriso. (door te mounten laat dit programma de computer denken dat er een CD aanwezig is en zodoende kan je de software installeren).
Ik weet alleen niet hoe dit met OS X is gesteld.
Dit bestand zal uiteraard geen officieel bestand zijn, want het programma zelf is betaald.
Het werkt op een mac in principe precies hetzelfde, alleen heb je geen programma als poweriso nodig. Het feit dat die dmg niet wil mounten, wil simpelweg zeggen dat er iets mis is met de dmg.
[quote=studentload url=http://www.onemorething.nl/community/topic/dmg-file-openen-macbook/#post-2862992 time=1438530346]Bedankt,
Maar mijn studie duurt helaas langer dan 30 dagen dus heb na die tijd een permanent programma nodig[/quote]
En jij gaat met Pro Tools later, na je ‘langer dan 30 dagen studie’ allemaal mooie dingen maken die je gratis gaat weggeven, neem ik aan?!
[quote=studentload url=http://www.onemorething.nl/community/topic/dmg-file-openen-macbook/#post-2863010 time=1438535997]Ik ken het principe alleen vanuit windows dat als je een ‘gecrackte’ versie van een programma wilt, dat de computer dan tijdens het installeren moet denken dat er een CD in de computer zit.[/quote]Bij OS X was het tot de App Store de normale manier om software te verspreiden, en natuurlijk wordt het nog altijd gebruikt voor programma’s die niet via de App Store aangeboden worden.
[quote=studentload url=http://www.onemorething.nl/community/topic/dmg-file-openen-macbook/#post-2863010 time=1438535997]Ik weet alleen niet hoe dit met OS X is gesteld.[/quote]Dat kan zelf schijfkopieën mounten, zonder dat daar een extra programma voor nodig is.
Mijn bedoeling is om deze vakantie en de eerste maanden van mijn studie wegwijs te worden met het programma, en te kijken of het mij bevalt.
Een programma van honderden euro’s aanschaffen zonder er eerder mee gewerkt te hebben ben ik niet van plan.
Een trial-versie is voor 30 dagen. Ik heb aangegeven dat ik deze vakantie en de eerste maanden van mijn studie met het programma wil werken. Dat is dus wel iets langer dan 30 dagen.
Zeker een goed idee z’n trial, maar in eerste instantie niet mijn uitgangspunt.
Toch bedankt voor je inbreng, rekenen & lezen is ook een kunst
Begrijp jij nou echt niet waar het wringt?
Je vraagt -hoe je het ook wendt of keert- hulp bij een illegale praktijk, en dat is niet toegestaan op fora als deze.
Daarbij is jouw insteek wel typisch heel egocentrisch, want jij vind dat je zelf moet kunnen bepalen wat je mag doen met andermans eigendom. ‘Ik heb drie maanden nodig, dus ik wil drie maanden gratis gebruik’, zeg je. Zo werkt het niet in de wereld.
Nogmaals, als jij straks leuke dingen produceert met de door de studie verkregen kennis, de software en vooral door eigen talent, laat je anderen dan ook aan de haal gaan met jouw leuke dingen? Want die personen hebben natuurlijk ook zo hun redenen om niet te betalen.
Rekenen & lezen is misschien een kunst, maar betalen voor producten en diensten van anderen is gewoon een basis fatsoensnorm.
Jammer dat in dit gekrakeel de oplossing voor het probleem ‘geen activeerbare bestandssystemen’ niet opgelost lijkt te zijn, althans niet voor mij!
Ik heb een exemplaar van Ubuntu 14.02.2 iso gedownload maar als ik die wil openenen krijg ik de melding ‘geen activeerbare bestandssystemen’.
Opnieuw downloaden helpt niet, de melding blijft steeds opnieuw verschijnen.
Het branden van de .iso op een DVD lukte wel (met het eigen Apple-brand programma) maar vervolgens werkte die DVD niet.
Al eerder, enkele jaren geleden, heb ik hetzelfde gedaan en toen werkte alles naar behoren.
Wat is het dat die melding veroorzaakt en weet iemand inmiddels hoe dit te repareren is?
14.02.2? Ik kan alleen 14.04.3 vinden. Kun je een link geven naar het exacte bestand op de Ubuntu-website dat je gedownload hebt zodat we kunnen zien of er daarmee iets mis is, of dat het probleem aan jouw kant ligt?
Dag Jakko, dank voor je snelle reactie. Ik ben inderdaad te summier (en slordig) geweest, hieronder volgen de relevante gegevens:
Macmini 2.1 met Intel Core Duo 1,83Ghz en 3Gig mid2007, net nieuwe 500gb HD.
Het gaat om deze pagina van Ubuntu: http://www.ubuntu-nl.org/download
Ubuntu versie 14.04.2 LTS.
Het probleem doet zich voor bij beide vesies en ook de downloads op de andere pagina’s leveren uiteindelijk de genoemde foutmelding op.
Bij voorbaat dank!
De foutmelding begint bij mij al voordat ie überhaupt gaat downloaden: The requested URL /trusty/ubuntu-14.04.2-desktop-amd64.iso was not found on this server.
Nieuwsgierig geworden heb ik eens een virtuele machine met een oude Ubuntu erop (10.10, de enige die ik zo snel had) geopend en gekeken wat die van hetzelfde ISO-bestand vindt … en zie hier:
Mooi bruin is niet lelijk … Hoe dan ook ligt het zo te zien aan OS X. Gek genoeg beweert Linux dat het ISO-bestand een iso9660-bestandssysteem heeft, oftewel dat van CD- en DVD-ROMs:
dus waarom OS X weigert het bestand aan te koppelen is mij een raadsel.