Dmg. files openen niet [opgelost]

Hallo

Ik heb een verse installatie gedaan op mijn macbook en probeer nu o.a. Firefox opnieuw te installeren.
Nu merk ik dat de dmg.files niet openen.
Dus Firefox download blijft op bureaublad staan en er gebeurd niks als ik erop klik.

Wat kan ik hieraan doen?

wellicht dat de dmg file beschadigd is. Probeer 'em nog eens te downloaden

Wat zie je als je rechtsklikt op een .dmg bestand, de Info opvraagt en kijkt bij "Open with:"? Dat zou moeten zijn: DiskImageMounter.app

ik heb verschillende keren geprobeerd het te downloaden zonder suc6

als ik rechtsklik op de dmg file dan 'openen met ` Diskimagemounter krijg ik " apparaat niet geiinstalleerd"

Nog es een schoon installatietje doen maby?

Misschien iets stoms, maar heb je de computer al een keer geherstart? Vorige week een soort gelijk iets bij de hand gehad, na een herstart was het probleem weg.

mmmm......opnieuw starten was nog niet zo'n gek idee!!

De dmg.files openen nu wel

Hartelijk dank !!!

Vreemd. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Inderdaad zeer vreemd, maar het werkt wel. Wel eens vaker vreemde dingetjes zo bij de hand gehad, tegenwoordig herstart ik mijn Imac minimaal 1x per week/

[quote:d7458759bb="Pivni Pes"]Misschien iets stoms, maar heb je de computer al een keer geherstart? Vorige week een soort gelijk iets bij de hand gehad, na een herstart was het probleem weg.[/quote:d7458759bb]

Je tip is dus helemaal niet stom.
Als een computer verscheidene dagen aan staat, (of hoelang dan ook), is een [b:d7458759bb][color=red:d7458759bb]herstart[/color:d7458759bb][/b:d7458759bb] bij wat voor probleem dan ook vaak de [i:d7458759bb]eerste[/i:d7458759bb] stap in het proces om het probleem op te lossen. Het bespaart vaak een hoop tijd en gezoek en zorgt er voor dat eventuele andere fouten die nog onopgemerkt bleven tot een minimum worden terug gebracht waardoor zoeken naar de oorzaak makkelijker wordt. (zeker als het een probleem is dat niet gerelateerd is aan een bepaalde applicatie, maar het hele systeem raakt)

Volgens mij is dit gerelateerd aan je andere post. (kan iPhoto niet openen)