DMG files...

Hoi allemaal, een overloper, ja eindelijk is het zo ver ga aan de mac geschiedenis beginnen ... Ik heb enkel een probleem ik wil om de overgang niet te groot te maken virtual pc programma 7 willen installeren gisteren. Ik moet dus dat programma op een gegeven moment mounten, ik heb dmg files,vroeger deed ik dat simpel met daemon tools. en maakte gewoon een virtual drive aan en van hieruit liet ik het programma dan installeren. Het is zo ik heb wel het programma en een vriend heeft me dat in files doorgestuurd. Dus heb zelf geen cd. Ik lees hier op het forum iets over toast, ben eens en kijkje gaan nemen maar is een aankoop programma, is er geen alternatief programmatje waar ik gewoon mee kan .mounten en installeren dan zou ik al klaar zijn. dank u vast allemaal. thierry

Pffff... Dat zijn lekker leesbare zinnen thierry.

Even résume; je hebt een kopie van Virtual PC van je vriend gekregen. Dat is niet zoals het hoort, dus als je dan toch in de marge wilt rommelen, vraag die vriend dan om de originele CD.

Voor het openen van een .dmg heb je niets anders nodig dan je Mac. Dubbelklikken en er opent zich een virtuele schijf. Zo niet, dan is er iets mis. Zoals een illegale kopie bijvoorbeeld?

Overigens welkom! En héél verstandig dat je bent overgelopen.

Er loopt hier een prachtige [url=http://forum.macosx.nl/viewforum.php?f=25]topic[/url] met allerlei onderwerpen voor switchers...... Welkom en succes.

Indien je Virtual PC probeert te installeren op een Intel iMac is het helaas pindakaas. VPC draait (nog?) niet op een Intel iMac.

Draait inderdaad nog niet op de Intel Macs, maar ook op de PPC Macs zou ik VPC niet echt aanbevelen, het is hooguit leuk voor Office (wat ook bestaat voor de Mac...), maar verder is het niet om over naar huis te schrijven qua snelheid...