dmg mounten -> Device not configured

Hoi,

Ik ervaar sinds gisteren problemen bij het mounten van dmg-bestanden. Ik wilde mijn adresboek naar csv exporteren en wilde daarvoor Addressbooktocsv gebruiken. Na het dubbelklikken op het bestand, leek er lange tijd niets te gebeuren, daarna verscheen de melding “Device not configured”.

Het ligt niet aan het bestand. Ik heb hetzelfde ervaren met Firefox daarna en ook met Onyx. Die deden het ook niet.

Ik heb de permissies op mijn harde schijf gerepareerd en een reboot gedaan, geen succes. Toen kreeg ik de tip om /system/library/extensions.kextcache en /system/library/caches/com.apple.kernelcaches/ naar de desktop te verplaatsen en te rebooten, dat hielp ook niet.

Later op de avond merkte ik dat ook mijn usb-stick niet meer werkte. Nogmaals repair permissions en een reboot, toen werkte het weer. De dmg-bestanden nog steeds niet. Na de usb-stick verwijderen en weer erin stoppen, werd die ook niet meer gemount, ook verscheen hij niet in Disk Utility.

Ik gebruik Mac OS X 10.4.5 op een 12" iBook met 1,33 Ghz cpu en 512 MB ram.

Iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen?

Mocht er nog belangrijke informatie ontbreken, roept u maar. Ik ben vrij nieuw met OS X, dus weet niet wat er allemaal belangrijk is (ik werk er nu pas 4 weken mee :)).

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Voor alle duidelijkheid nog even een screenshotje van de foutmelding.

http://tinypic.com/view/?pic=ofsk1f

Wanhoops-poging: Misschien geeft je console enige aanwijzingen als je je DMG file of USB-stick mount.

Deze pagina geeft een generieke, algemene trouble-shoot beschrijving. Mogelijk dat het iets helpt.

Bedankt voor de link. Ik zal de stappen eens allemaal doorlopen tot ik iets vind. Anders bel ik morgen de technische dienst van MacSupport maar.

Alleen lastig dat ik bij stap 6 een dmg moet mounten om een programma te installeren. Maar daar vind ik wel iets op. :slight_smile: