dmg op bootbare dvd zetten

Ik heb een dmg bestand dat ik op een dvd zou moeten krijgen, deze dvd zou moeten kunne opstarten op mijn ibookje. Hoe moet ik dit doen ?

Branden met Disk Utility, programma's zoals Toast kunnen dit niet. Mount het dmg-bestand (dubbel klikken), open Disk Utility, selecteer de gemounte schijf en branden... ff wachten... klaar!

Jammer genoeg heb ik geen dvd writer in mijn ibook, dus ik moet het branden op mijn x86 pc ....

Van pc's heb ik weinig verstand, maar volgens mijn collega ondersteund Nero wel het branden van mac geformateerde discs. Maar of die bootable zijn...

ik heb hetzelfde geprobeert en op PC krijg je het niet in gang je kunt best voor 35euro een externe case voor je dvdschrijver uit je PC kopen en die dan op je mac aansluiten en dan zo met diskutility branden.

Door deze vraag lees ik dus dat je Tiger die je van torrent site hebt gehaald op DVD wilt branden of vergis ik mij :evil:

idd, en waar vind je zoiets voor slechts 35euro ?

ik heb mijne van www.wallabie.be een USB2 versie is meer dan genoeg

Je kan ook even zoeken naar de Xiso file van tiger op het net. Deze brand je met Nero gewoon op een dvd als iso bestand, en is ook bootable . Heel handig en werkt 100%.

suc6

Kan Disk utility schrijven naar een gedeelde dvd writer op een windows platform ?

@eniac: Tja da's dus de vraag, volgens mijn collega kun je branders van een pc wel delen in een netwerk. Maar of Disk Utility hem dan ziet...

@pietpiet50: Toe maar, zet forum gebruikers maar aan tot illegale praktijken… :evil: Ik wil niet zeggen dat niemand het hier doet, maar dan hoef je ze nog niet aan te sporen.

[quote:63444e356f="Sybke"]@eniac: Tja da's dus de vraag, volgens mijn collega kun je branders van een pc wel delen in een netwerk. Maar of Disk Utility hem dan ziet... [/quote:63444e356f]

Disk Utility ziet hem niet, delen lukt wel, zou het lukken door gewoon het dmg bestand te slepen naar mijn gedeelde brander ?

Disk Utilitie ziet hem bij mij ook niet! Dat werkt dus niet.