DMG op CD via PC

Hoe krijg ik een dmg file op een CD als je alleen een brander in je PC hebt zitten? Apart programa nodig of gewoon dmg uitpakken, nar PC kopieeren en op CD branden?

Het gaat om een disk warrior boot cd.

Van niet gecomprimeerde .dmg bestanden kan je de extensie veranderen van .dmg naar .iso, helaas zijn tegenwoordig vrijwel alle .dmg bestanden gecomprimeerd en niet leesbaar op Windows.

Enige mogelijkheid die je hebt is het bestand branden onder Mac OS X of het bestand met Toast 6 (of soortgelijk programma) omzetten naar .iso. Hoe het er nu voorstaat kom je altijd bij Mac OS X uit.

Als het om een Boot CD gaat kan je het helemaal vergeten onder Windows, deze zijn voorzover ik weet alleen bootable te branden met Mac OS X Disk Utility (dus ook niet met Toast 6). Geldt bijv. voor het branden van Mac OS X.

Hoe maak ik onder OSX een iso?

[quote:299e87dd0f="Jrn"]Hoe maak ik onder OSX een iso?[/quote:299e87dd0f] Toast 6 Titanium opstarten > Naar "Copy" gaan > In de Sidebar "Image File" selecteren > In het hoofdvenster vervolgens je .dmg bestand slepen, er staat ook "Drag a disc image into this area" > Ga in je menubar naar "File" > "Save As Disc Image" > Save As: [i:299e87dd0f]bestandsnaam hier[/i:299e87dd0f][b:299e87dd0f].iso[/b:299e87dd0f]

Maar zoals ik al zei, je kunt geen Boot CD’s branden van een imagebestand (.dmg, .iso, .bin etc.) onder Windows, dit moet met Disk Utility van Mac OS X gebeuren.

Je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar bij mij resulteerde het altijd in een CD/DVD waarvan m’n Mac niet wou opstarten.

Dus als ik het goed begrijp kan ik in dit geval disk warrior alleen op een OSX machine branden zodat een systeem wat stuk is daadwerkelijk van de Disk Warrior CD kan opstarten?

Ik heb namelijk een powerbook die niet meer opstart en wil met Disk Warrior kijken of ik er og wat mee kan doen. M’n iMac heeft geen brander en m’n PC wel.

[quote:2154187ef0="Jrn"]Dus als ik het goed begrijp kan ik in dit geval disk warrior alleen op een OSX machine branden zodat een systeem wat stuk is daadwerkelijk van de Disk Warrior CD kan opstarten?

Ik heb namelijk een powerbook die niet meer opstart en wil met Disk Warrior kijken of ik er og wat mee kan doen. M’n iMac heeft geen brander en m’n PC wel.[/quote:2154187ef0]
Ja voorzover ik weet kan dit echt alleen met Disk Utility als je het vanaf een imagebestand wilt doen. :frowning:

Als je een iPod [b:2154187ef0]met Firewire kabel[/b:2154187ef0] of externe [b:2154187ef0]Firewire[/b:2154187ef0] HD hebt kan je met Disk Utility het Disk Warrior imagebestand er naartoe herstellen (restore). Op die manier kan je booten zonder Disk Warrior te branden. USB 2.0 zal niet werken.

Hey dat is een goede tip van je. Ga ik eens proberen, dank je wel.