.Dmg uitpakken na herstart

Hoi,

Als ik een .dmg bestandje uitpak en daarna mijn computer herstart dan is moet ik het bestandje weer uitpakken. Is dit altijd zo? Waarom en kan ik het verhelpen?

Alvast bedankt,

M :smiley: rtijn

Je kan een kopie maken naar je harde schijf, maar beter nog is een nieuwe map aan te maken op je harde schijf en de inhoud te kopieren. Maar de dmg maakt een tijdelijke schijf, die inderdaad verdwijnt als je uitlogt of opstart (het is niet anders)

[quote:9256a99a06="Martijn Bakker"]Als ik een .dmg bestandje uitpak en daarna mijn computer herstart dan is moet ik het bestandje weer uitpakken. Is dit altijd zo? Waarom en kan ik het verhelpen?[/quote:9256a99a06]

Een DMG bestand wordt niet “uitgepakt” maar “gemount” en dat is inderdaad weer afgelopen op het moment dat je OSX afsluit of herstart. Wil je om de een of adere reden een DMG bestand blijven mounten, dan kun je deze toevoegen aan je start-up items.

Maar als je dat begint te doen heb je wel een boel items die steeds mee moeten opstarten, en de opstart vertragen.

Oke bedankt! ik zal de bestanden de volgende keer wel kopiëren. :finderoud:

[quote:268076b9cb="angorawol"]Maar als je dat begint te doen heb je wel een boel items die steeds mee moeten opstarten, en de opstart vertragen.[/quote:268076b9cb]

Ach, ik vind het op zich wel meevallen. Ik gebruik het bijvoorbeeld omdat ik nogal problemen had met de OS X FileVault. In plaatst daarvan heb ik een “MyVault” encrypted DMG met password gemaakt welke steeds mee opstart (uiteraard zonder password in de keychain). Zo vreselijk veel vertrouwelijke zaken heb ik niet op mijn iBook, maar die kwak ik dan mooi in dat DMG bestand.