dmgs van bestanden (met zelfde grote) worden alsmaar groter

ik heb een probleem, ik moet geregeld dmg's maken en opzich verandert de structuur en de grootte van de bestanden niet fundamenteel, Maar... elke keer ik een dmg maak wordt die groter soms 0,1mb, één keer had ik +1,5mb (en de bestanden waren even groot als die van in de vorige dmg). Ik heb al geprobeerd eens meerdere keren na mekaar een zelfde dmg te maken en telkens had ik ong. +100 kb per dmg. Dit is heel vervelend want ik moet ze op internet zetten : mijn webspace heeft maar een beperkte ruimte en na een tijdje scheelt dit een paar minuten voor 56k connecties. Wat kan ik hieraan doen?

grtjs

comprimeer de .dmg bestanden met b.v. ZIP (voor alle computers) of StuffIt (sit-hqx) (voor macs), dan worden ze al beduidend kleiner.

het zijn gecompresserde dmgs, veel maakt het niet uit max 1%, ook toen ie 1,5mb groter was (met de zip -9 command)

ff nog een precisie, die dmg maak ik van een gemounte dmg...

geef de dmg vooraf gewoon een bepaalde grootte die dichtbij de echte waarde ligt vanje bestanden, zoals bijvoorbeeld 5 mb. dan blijft je dmg altijd 5 mb.

zal ik proberen, thx

dat helpt al veel, maar ik heb een paar dmg progjes getest, oa cleanarchiver (beste qua gebruikte ruimte), maar geen enkel onthoudt de ingestelde (hidden) backgounds.... is hier een oplossing voor?