dMSN (again)

Ik weet dat er al heel wat topics over msn clients zijn en ook over dMSN, maar ik heb 'm eindelijk aan de praat gekregen en ik wil mijn bevindingen toch ff met iedereen delen.

Het kostte ff wat moeite maar ik heb 'm aan de praat maar 't is eindelijk gelukt. Wat mij betreft is dit nu de beste msn client voor OS X. Je kunt er eigenlijk alles mee wat ook met aMSN kan. Alleen komen de pop-up schermpjes als iemand online komt hier wel boven alles uit en in aMSN niet. Alles lijkt prima te werken en het ziet er vrij redelijk uit vind ik, beter dan aMSN in ieder geval. Het enige is dat je geen fraai icoon in je dock hebt maar dat neem ik dan maar voor lief. Waarschijnlijk kunnen handige mensen dat ook nog wel fixen.

http://perso.wanadoo.fr/greg.macosx/dMSN.htm ik weet niet of je deze hebt gevonden, is macosx compiled versie van dmsn. werkt perfect zonder enige moeite. :)

Enigste... krijg ik het programmas niet geselecteert die links moeten openen. Dus safari of explorer lukt iemand dat wel?

Hier doet hij het gewoon. Leuke mogelijkheden, zelfs dat avatars automatisch wisselen bij keus. Lelijke font.

Hoop dat stabieler is dan aMSN.
M$ msn 4.0 is zeer stroperig traag bij groepschat.

Alleen het selecteren van internetbrowser en mail.app gaat zeer belabberd. Iemand?

Dit is zeker alleen beschikbaar voor 10.3? Ik draai 10.2, en krijg de melding dat ik Java 1.4 nodig heb, en bij elke download van java 1.4 staat dat ik 10.3 nodig heb, klopt dat?

die dmsn nu ook wa aant testen, ziet er verdorie niet slecht uit,beter dan amsn wel[/list]

Ziet er wel leuk uit ja...'t is alleen zo traag als dikke stront door een dunne trechter achter mijn iMac DV :/ Ik hou het dus maar gewoon bij Proteus..die ziet er ook veel mooier uit trouwens ;) Dan maar geen avatars :P

maar niemand weet dus hoe ik kan intellen welke programma dmsn moety openen om een link te openen? :roll:

je moet eens goed bij die opties zien, dan kun j het programma selecteren voor links

Ik vind em afschuwelijk en nog log ook, maar ja kan aan mij liggen. Ik wacht tot een van de andere msn-clients het in orde heeft gekregen. (Op het moment draagt Adium mijn voorkeur uit)

Kun je eens wat features van Adium noemen? Misschien een screenshotje :)

Weinig echte feautures maar [url=http://www.adiumx.com]hier[/url] kun je hem downloaden

[quote:8212f3c2b8]Partial address book integration, cool looking tabs, multiple protocols for instant messaging, and a compact contact list are some of the many features of the new Adium X. )[/quote:8212f3c2b8]

Hij ziet er gewoon goed uit, neemt niet veel processor in beslag en ja je moet em maar proberen, morgen komt de concurrentie uit (Proteus 4)

Screenshot http://adiumx.com/images/actionshots/47.jpg

Adium is een zeer goede (gratis) concurrent van Proteus en aMSN etc.

Nu maar hopen wie er het eerst AV chatten voor MSN gaat introduceren, want M$ gaat dat in elk geval niet.

[quote:9beec36df2="mr.greenish"]maar niemand weet dus hoe ik kan intellen welke programma dmsn moety openen om een link te openen? :roll:[/quote:9beec36df2]

Ik kom er ook niet uit en dat is de enige reden waarom ik hem nu even links laat liggen. Dat instellen is echt windows-achtig. Als ik Applications/Safari wil selecteren staat er daar safari.app en dan maakt ie dat open… Nee dat wil ik niet, ik wil alleen dat icoontje Safari.app selecteren! En zo intypen in dat venster werkt het niet.

inderdaad die probleem heb ik ook dus.. Ik snap er niets van. Ik gebruik nu dmsn omdat ik graag file transfer wil hebben gebruik het namelijk best vaak, alvatars en nieuwe smileys. Zijn dingen die tot nu toe allen amsn te bieden heeft maar die is graf lelijk.. proteus is goed maar ja die heeft ook geen file transfer of alvatars..

Okeej, links openen probleem is opgelost! :D

Open url: “open %1”
Mail ook “open %1” Gaat naar hotmail site maar werkt wel.

alles zonder de “” natuurlijk.

Succes!

Thank yoouuuu :D :D :mrgreen:

wel heel traag en wel heel veel fouten....

oke ik vind nog iets waar ik mer best aan irriteer.. misschien weet iemand het antwoord. Als ik iets ontvang via dmsn lukt het niet om hoogere snelheden te krijgen dan 4 kbs dit geldt ook voor sturen. Als ik ms msn doe haal ik wel het goede snelheden, 40kbs.

Iemand idee waarom dit zo vertraagt wordt en iemand een idee om het te versnellen?

[quote:14233834ac="colpolyp"]Adium is een zeer goede (gratis) concurrent van Proteus en aMSN etc.

Nu maar hopen wie er het eerst AV chatten voor MSN gaat introduceren, want M$ gaat dat in elk geval niet.[/quote:14233834ac]

Adium is ook Qocoa (is dat juist?) based, of niet???
Vind m er echt prachtig uitzien en hij is beter dan de laatste versie van proteus vind ik (versie 3.6)
Connecten gaat supersnel! en je hebt ook (zoals in proteus) tabwindows…zodat je niet heel de tijd met 20 schermpjes open hoeft te zitten!

Daarom gebruikte ik ook proteus! Maar daar was dan iets mis mee of zo iets!
Ik heb wel hoge verwachtingen van de nieuwe versie! FileTransfer moet er gewoon inzitten! Anders hebben de makers echt afgedaan! Maar de screenshots zien er wel veel beloven uit!