DNS problemem of storing?

Okee, schelden mag niet dus ik zal het maar proberen op een nette manier te vragen :D

Nieuwe i-Mac G5 en draadloos internet via UPC, niks mis mee tot gisterenavond…

Zat met twee Windows slachtoffers te Msn-en via Mercury dat op een gegeven moment vast liep. Nu blijkt dat bepaalde sites wel en andere helemaal niet willen laden?

Hoe kan dit en nog belangrijker, hoe los ik dit op?

Voorbeeld, site van Telegraaf wil niet openen maar Volkskrant wel en zo zijn er legio voorbeelden. Het is maar een voorbeeld natuurlijk dus opmerkingen dat de Volkskrant beter zou zijn den de Telegraaf zijn niet echt relevant 8)

Voor diegenen die hier misschien iets meer mee kunnen en willen, alvast bedankt :innocent:

Niet echt een duidelijke topic-naam. ff veranderen aub

Graag iets meer input:

welke browser gebruik je, bij mij opent de Telegraaf gewoon in Safari…

Liep je nu vast in Mercury of tijdens het surfen of beide…

Ik heb over UPC ook weinig goede verhalen gehoord. Ligt het niet aan de provider, heb je ze al gebeld?

Al gebeld met UPC (Chello)? Lijkt me toch handig om eerst te doen, want dan kun je horen dat er een storing is/was. Bij mij ging het vanochtend ook mis. Er was iets fout met de DNS en de Gateway van Chello.

Bij mij is het reeds opgelost. Het kan zijn dat jouw regio later online komt.

Volgens mij komt dit door Java. Waarschijnlijk zitten er java dingen (applets) op de telegraaf site. Waarschijnlijk doet [url=http://www.map24.nl]map24[/url] ook vervelend. Misschien moet je je systeem even schoonmaken met [url=http://www.titanium.free.fr/english.html]OnyX[/url] en kijken of alles dan weer werkt.

Vreemd dat je problemen hebt! Ik heb zelf ook UPC, gewoon via een UTP kabel, en heb geen problemen: telegraaf.nl, volkskrant.nl... kan ze allemaal openen. Alleen vanmorgen was de verbinding even traag: had er 15 min last van. Dit heb ik 1 tot 2 keer per maand, en alleen maar 's morgens. Verder geen problemen met UPC.

Met welke browser werk je?

Het kan zijn dat je draadloze verbinding niet meer stabiel is. Daardoor krijg je time-outs (zeker bij websites die op een response van je mac wachten zoals hotmail). Dit kun je testen door je WEP encryptie uit te schakelen en je mac korter bij je draadloze router te zetten. Of gewoon via kabel een verbinding maken natuurlijk.

Controleer je DNS instellingen.

Sorry voor het vage onderwerp, inmiddels aangepast.

Verder was de gebrekkige input meer mijn beperking dan die van jullie :lol:

Bedankt in ieder geval voor de bevestiging dat het wel eens aan de provider gelegen zou kunnen hebben. Normaliter bijna nooit problemen met UPC…

Hou jullie op de hoogte.

Okee, laatse update;

Zojuist contact gehad, met thuisfront en inderdaad, de problemen die we nog nooit eerder hadden lijken te zijn opgelost.

Zat al een paar jaar met een hééééle oude en vaste i-Mac op de kabel bij UPC en op zich in verhouding nooit zo veel problemen.

Nu met de gloednieuwe i-Mac gelukkig toch bij deze de bevestiging dat het in ieder geval niet aan de Mac of Airport heeft gelegen 8)

Bij deze alles okee dus en wat mij betreft kan / mag het topic gesloten worden.

[i:5bc9566180]Iedereen bedankt voor de snelle reactie’s, echt TOP ![/i:5bc9566180]

Ik had ook het probleem. Mijn eigen troubleshoot erop los gelaten en merkte op dat er een aorta router brak was. Had toen gebeld met mijn verhaal en de medewerker zag het op een gegeven moment ook. Het bleek inderdaad een brak punt in de backbone van Chello. Was toen een storingsmelding aangemaakt en niet veel later was het weer oke. Kan dus inderdaad op slot.