Dock indeling

Ik vindt mijn dock altijd een enorme bende. Nu vroeg ik me af hoe jullie jullie dock indelen zodat het het meest logisch is. Hopelijk kan ik daaruit een beetje opmaken hoe ik hem het beste akn indelen.

Gegroet

p.s. mijne ziet er nu zo uit:
[img:8e0ef8afe8]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8892[/img:8e0ef8afe8]
(srry van de slechte kwaliteit)

ik zoek de programma's bij elkaar die bij elkaar horen, en dan zet ik er Dock dividers tussen :)

[edit] haha! maar ik heb dan ook 300 meer icons in mn dock staan! :stuck_out_tongue: Vind die van jou dus erg netjes…

Hoe maak je een bende van je dock?

Zet alleen de programma’s er in die je [b:0a0f0f402f]echt vaak[/b:0a0f0f402f] gebruikt zou ik zeggen. En rechts van de streep zet ik liever helemaal niets.
Gooi bijvoorbeeld je systeemvoorkeuren en de widgets eruit.

En die van jouw is idd netjes!

[quote:c560a1c92d="marloez"]ik zoek de programma's bij elkaar die bij elkaar horen, en dan zet ik er Dock dividers tussen :)[/quote:c560a1c92d]

Hoe maak je die dividers?

Ik heb ook de programma's die naar mijn mening bij elkaar horen of in het systeem van mijn werken het meest bij elkaar passen, zo veel mogelijk bij elkaar gezet: Finder, Dashboard, Calculator, Appleworks, Mail, Safari, Skype, Firefox, IE, Teletekst, Adresbook, Scanner, iTUnes, iPhoto, iMovie, Dvd-player, iDvd, QTP, Real Player, WMP, VLC, MacSolitaire, Suffit Expander en Systeemvoorkeuren. Achter de divider staan vast WeerOnline en mijn eigen agenda.

Mijn dock is redelijk leeg. Alleen de meest gebruikte programma's en daarnaaast gebruik ik LaunchBar ( http://www.obdev.at/products/launchbar/ ) zodat ik snel andere programma's kan openen door de naam in te typen...

[quote:10e5f4b9bd="pepe"][quote:10e5f4b9bd="marloez"]ik zoek de programma's bij elkaar die bij elkaar horen, en dan zet ik er Dock dividers tussen :)[/quote:10e5f4b9bd]

Hoe maak je die dividers?[/quote:10e5f4b9bd]

die heb ik dus gedownload…en er moeten veel varianten van bestaan, maar laat ik ze nu nergens meer kunnen vinden op het net! Ik kan ze je wel mailen…

De dock vind ik wel het meest lelijke onderdeel van OS X. De meeste Dock icons zijn op zich wel erg mooi vormgegeven, maar in combinatie heeft het vaak weer een erg rommelige uitstraling. Weinig aan te doen, behalve misschien de dock in auto-hide zetten en een alternatieve launch-utility gebruiken. Om het nog een beetje te redden zet ik wel vaak de zelfde soort icoontjes naast elkaar. Bijvoorbeeld de naar links gekantelde: Mail, Calendar, de rechthoekige: Terminal, System Preferences, X11 en de ronde: Safari, iTunes. Wat ik met ronduit lelijke iconen van veelgebruikte programma's als BBEdit aanmoet weet ik ook niet!

Update: Ik heb zojuist met google een verzamelingetje alternatieve BBEdit iconen gevonden: Link hier.

idd auto hide

dock dividers gevonden! :)

hiero…

Geweldig!!!! Eindelijk orde in mijn dock! Zoen voor Marloez!

Ik vindt ze echt niet mooi ze moeten van mij echt gewoon hetzelfde zijn als die van die tussen de rest en die van de prullenbak... Anders valt het zo uit de toon. Ik ga een kijken oe ik hem goed kan doen door alles van dezelfde soort bij elkaar kan zetten. Heel erg bedankt!

Ik weer niet hoe bekend het is, maar ik heb recentelijk pas ontdekt, dat als je een icoon van een programma dat aan staat uit het dock haalt, deze niet meer verschijnt. Ook niet na het opnieuw opstarten... Is misschien makkelijk voor dashbord of messenger dat automatisch opstart....

meerrrrr dividers!

http://www.tevac.com/article.php/20041003223724711

http://www.maxthemes.com/guistuff/?guistuff=Blank%20Dock%20Separators

Heb de deviders van Marloez gedownload, en inderdaad, werkt prima. Behalve als je je dock (zoals ik) rechts hebt staan ipv onderaan, de deviders draaien nml. niet mee :?

[quote:efa6f0c672="Rik de Belg"]Heb de deviders van Marloez gedownload, en inderdaad, werkt prima. Behalve als je je dock (zoals ik) rechts hebt staan ipv onderaan, de deviders draaien nml. niet mee :?[/quote:efa6f0c672]

daarom zitten er horizontale en verticale dividers bij :wink: mijn dock staat ook rechts

@ Marloez: Bedankt!

@ Rik de Belg: Er staat ook een mapje “Horizontal separators”, speciaal voor de verticale docks…

Sorry Marloez, niet goed gekeken, én te vlug geweest met m'n reactie :cry:

Okay ik heb ze ook gelijk gedownload

hier is mijn indeling

voorbeeld 1

voorbeeld 2

asjeblieft

[edit] Die { en } zijn echt oerlelijk maar wel komisch

Keko je kunt je programmaicoon vanuit programmamap zo weer in het dock slepen!

Wat nog handiger is dat je de programmamap naast de prullebak sleept in het Dock, als je dan de muisknop even vasthoudt op de programmamap in het dock krijg je vanzelf alle programma’s en Hulpprogrammamap als een complee PopUp te zien, vooral handig als je programma’s niet vaak gebruikt!! :wink: