Dock snelheid Hide / Show

Hoi, Ik ben een nieuwe mac / macosx.nl gebruiker en heb een vraagje ivm "the Dock". Ik heb de optie "automatically Hide and show the Dock" aanstaan in de preferences. Maar ik vind dat het nogal lang duurt vooraleer het dock te voorschijn komt wanneer ik met mijn muis naar de rand van mijn scherm ga. Bestaat er hiervoor een tooltje om dit in te stellen? Lijkt me ergens een parameter te zijn in een of andere configuratie file binnen de Library. In /<user>/Library/Preferences/com.apple.dock.plist misschien, maar ik weet niet welke parameter dit zou kunnen zijn. Bedankt alvast! Jayme

Laat de dock gewoon in je scherm staan zou ik zeggen, zo ver ik weet kan je die snelheid niet veranderen maar wat is de reden dat het sneller moet?

Nou, ik vind dat de topicstarter gelijk heeft, nu laat ik het ook staan omdat ik vind dat het te lang duurt vooraleer het verschijnt...

[quote:6a46a410cf="ijsbanaan"]Laat de dock gewoon in je scherm staan zou ik zeggen, zo ver ik weet kan je die snelheid niet veranderen maar wat is de reden dat het sneller moet?[/quote:6a46a410cf] Als ik hem onderaan in mijn scherm altijd zichtbaar laat worden soms enkele iconen op het bureaublad niet meer zichtbaar, staat nu links. Maar vind het zinloos om daar heel de tijd op te zitten gapen als je het niet nodig hebt.

Je kan OS X overigens ook in het nederlands zetten

wat heeft dat er nou weer mee te maken :roll:

on topic:

volgens mij is dit niet mogelijk… gewoon laten staan idd ookal is dit niet je eerste keus

[quote:d9e303c607]Maar ik vind dat het nogal lang duurt vooraleer het dock te voorschijn komt wanneer ik met mijn muis naar de rand van mijn scherm ga.[/quote:d9e303c607] Wat vind je "lang"? Bij mij is ie er binnen de seconde. :o

Dat red ik niet eens met mijn imac g3 maar bij mn g5 is ie er bijna gelijk

Vergelijk het met Dashboard of Exposé, druk je op de knop of ga je naar de actieve hoek dan staat het er in minder dan een seconde, en dat voelt goed aan. Moest je telkens een seconde vertraging hebben dan zou dat ook niet zo aangenaam zijn.

Helemaal gelijk. Is inderdaad irritant. Laten staan is voor mij geen optie, ik wil mn 12" scherm volledig gebruiken. Iemand een idee hoe het sneller kan?

Het duurt inderdaad te lang. Ik vind het ook vervelend dat het dock pas verschijnt als je de bodem van je scherm aanraakt.

Eeeeeeehhhh........., misschien kan de topic starter aangeven wat hij verstaat onder "snel", want hij had blijkbaar een probleem...... :wink:

De snelste manier blijft: verbergen uitschakelen 8)

off-topic: OS X kan ook in het Nederlands hoor (in de openingspost is alles in het Engels) :wink:

System Preferences → International en Nederlands (of Vlaams bij ‘Edit list…’) vanboven slepen.

Ja en dan? Mijn systeem staat ook in het engels, en das de bedoeling...

Die vertraging in het dock is om te voorkomen dat ie steeds opduikt als je per ongeluk langs de onderrand muist. Dat kán irritant zijn als je fullscreen bezig bent.

Maar goed dat is nog geen antwoord op de vraag… ik zou het niet weten.

Je kunt in de Finder voorkeuren de snelheid van animaties aanpassen. Nu weet ik niet zeker of dit ook effect heeft op het dock, maar het valt te proberen.

Je kunt het dock klein maken en met deze terminalcommando's in een hoek vastzetten. [code:1:87cac8edbc]defaults write com.apple.dock pinning -string end;killall Dock[/code:1:87cac8edbc] [code:1:87cac8edbc]defaults write com.apple.dock pinning -string start;killall Dock[/code:1:87cac8edbc] En weer in het midden is [code:1:87cac8edbc]defaults delete com.apple.dock pinning;killall Dock[/code:1:87cac8edbc]

Het is niet echt een antwoord op de vraag van de TS, maar ik heb mijn Toon/verberg Dock automatisch onder sneltoets F8 gezet... Misschien kan je't zo ook oplossen? Dat je de dock altijd zelf verbergt of tevoorschijn haalt...

(kan je dat misschien ook via een Mighty Mouse? -heb er zelf wel geen)

[quote:0d7d6a9bf0="à la Mac"]De snelste manier blijft: verbergen uitschakelen 8)

off-topic: OS X kan ook in het Nederlands hoor (in de openingspost is alles in het Engels) :wink:

System Preferences → International en Nederlands (of Vlaams bij ‘Edit list…’) vanboven slepen.[/quote:0d7d6a9bf0]
I know, mr geef mij mr engels… foutmeldingen zijn meestal lousy vertaald :slight_smile:
but then again foutmeldingen? <> mac :wink:

[quote:d5db4746c4="jayme"][quote:d5db4746c4="à la Mac"]De snelste manier blijft: verbergen uitschakelen 8)

System Preferences → International en Nederlands (of Vlaams bij ‘Edit list…’) vanboven slepen.[/quote:d5db4746c4]
I know, mr geef mij mr engels… foutmeldingen zijn meestal lousy vertaald :slight_smile:
but then again foutmeldingen? <> mac ;)[/quote:d5db4746c4]

Speciaal voor ms office :wink: