Dock traag

Mijn dock is opeens af en toe traag geworden. beter gezegd het staat stil zo af en toe .en dat is erg irritant als je een applictatie start maar dan per ongeluk op de applicatie ernaast drukt .. iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ?

[quote:b15490990a="jeroenimo"]Mijn dock is opeens af en toe traag geworden. beter gezegd het staat stil zo af en toe .en dat is erg irritant als je een applictatie start maar dan per ongeluk op de applicatie ernaast drukt .. iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ?[/quote:b15490990a]

hmm… dit kan je gewoon even proberen, er gebeurd niets… de dock preferences weggooien (dus: /gebruiker/libary/Preferences/com.apple.dock.plist )

dan wordt alles wat in je dock was trouwens wel gewist…dus moet je je dock weer even herorganiseren

Gaan we dat maar eens effe proberen dank je wel!

[quote:07a06451ce="jeroenimo"]Gaan we dat maar eens effe proberen dank je wel![/quote:07a06451ce]

zeg maar of het wel of niet is gelukt :slight_smile:

nog steeds geen succes.. :-( het is het zelfde gebleven alleen heb ik mijn hele dock nu opnieuw moeten organiseren. Instellingen zijn :verberg dock. (tsja een 12 inch ibook heeft nou eenmaal weinig scherm) en geest uit de fles .(om de wintel vrienden de ogen uit te steken). het is net alsof ie steeds blijft steken. en dan klik je dus per ongeluk op de applicatie die ernaast staat.

[quote:79148350e4="jeroenimo"]nog steeds geen succes.. :-( het is het zelfde gebleven alleen heb ik mijn hele dock nu opnieuw moeten organiseren. Instellingen zijn :verberg dock. (tsja een 12 inch ibook heeft nou eenmaal weinig scherm) en geest uit de fles .(om de wintel vrienden de ogen uit te steken). het is net alsof ie steeds blijft steken. en dan klik je dus per ongeluk op de applicatie die ernaast staat.[/quote:79148350e4]

doe eens zonder geest uit de fles… en kijk eens of het dan wel goed werkt

geen succes ... :-( ik weet het echt niet meer zelfs met vergroting uit blijft ie hangen op de app's

[quote:ee875ec9d9="jeroenimo"]geen succes ... :-( ik weet het echt niet meer zelfs met vergroting uit blijft ie hangen op de app's[/quote:ee875ec9d9]

gebeurt het op momenten dat je de computer intensief gebruikt of de hele tijd… misschien komt het door te weinig ram??

640 mb ram en ik draai alleen safari iChat en itunes... lijkt me toch afdoende

[quote:fabc13f9b1="jeroenimo"]640 mb ram en ik draai alleen safari iChat en itunes... lijkt me toch afdoende[/quote:fabc13f9b1]

dat lijkt mij ook ja… waar zou dat probleem dan echt kunnen liggen?
Ik denk niet dat ik nog een oplossing weet… misschien iemand anders wel?
(trouwens… welk systeem gebruik je? Mac OS X 10.3.5? misschien is het na de laatste update gebeurd?)

heb een keer met de poof gespeeld die je krijgt als je een alias uit het dock sleept maar daarin heb ik de orginele "poof" weer in terug gedaan dus...

[quote:4e99e9a27f="jeroenimo"]heb een keer met de poof gespeeld die je krijgt als je een alias uit het dock sleept maar daarin heb ik de orginele "poof" weer in terug gedaan dus...[/quote:4e99e9a27f]

ik heb nog een laatste oplossing voor je… probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken en kijk of je weer het probleem hebt… waarschijnlijk niet… dus ligt het toch aan een preference file wat niet meer klopt

Gaan we proberen! blijf vol goede moed

Is een raar fenomeen, ik heb het ook op een Dual G5 met 2,5 gig ram. De dock gaat als het ware in slow motion en blijft zelfs hangen soms. Op twee 'tragere' machines heb ik het nog nooit gehad.

Kijk een lotgenoot! ja precies wat je zegt hij hakkelt als het ware .. het ligt niet aan het ram ofzo..

Tja lotgenoot 8) Heb me al eens afgevraagd of het iets met m'n Wacomtablet te maken heeft, jij gebruikt dat toevallig niet??

hebben jullie al geprobeerd een nieuwe gebruiker aan te maken? Om even te testen of het daarbij doet. Zo ja, ligt de fout toch ergens bij een user preference.. zo nee, dan zal de fout ergens in de sytem library zitten..

Nee gebruik geen wacom tablet alleen een BT muis maar dat maakt niet uit oftie aan of uit staat. Maar als ik een nieuwe user aan maak dan doet ie het inderdaad niet dus.... addyboy nog ideeen?

gr J

Macintosh heeft me weer verbaasd! het af en toe trage dock heeft zichzelf ogelost... ik heb niks gedaan en nu gaat ie weer vloeiend ! Wat is macosx ook een supersysyteem! Misschien dat ie het filetje dat het veroorzaakte tijdens een onderhoudsbeurt weg gegooid. Een ander idee heb ik niet.

succes aan andere lotgenoten

Hey, Ik heb er nog wel last van, dat het dock blijt hangen...

Heb die preferences vervangen, werkte niet, blijft hetzelfde. Tot dat OsX het zelf verbeterd, weet iemand een oplossing? Heb een niet het idee dat het aan de snelheid van mn PB kan liggen (512mb) en doet het ook als er geen app draait.

Iemand inmiddels een idee? Heb pas een de 10.3.8 update gedaan…

grt Joost