Dock transparantie

Hoi allemaal,

Op deze site zie je onderaan dat die geen lichtblauwe achtergrondkleur voor zijn/haar dock meer heeft. Hoe doek ik dat? Evenals het iccontje voor Systeemvoorkeuren veranderen?
http://homepage.mac.com/macintosh16tx/Mydesktop.jpg

Alvast bedankt,
Jaap

Download [url=http://www.unsanity.com/download.php?product=cleardock]deze[/url] haxie en jij kunt het ook. Zoals op de pagina staat heb je ook 'application enchancer' nodig. Die moet je eerst installeren.

[img:8119f1fb8f]http://www.xs4all.nl/~lucasrag/vanalles/cleardock.jpg[/img:8119f1fb8f]

Je icoontjes aanpassen en veranderen doe je met candybar van http://www.iconfactory.com/ transparantie van dock kan je aanpassen door een eental free of shareware, zoek eens bij versiontracker op " dock", cleardock is zo een pakketje.

er zijn meerdere pakketjes die dit kunnen maar ik zou cleardock gebruiken,.. ik heb een keer transperant dock gebruikt maar die kapte er iedere paar uur mee. heel vervelend.

Hoi, ik heb deze programma's ook geinstalleerd, application enchancer en cleardock maar als ik cleardock wil installeren, verschijnt er een bericht ' er is geen standaardprogramma om deze document cleardock.ape te openen.

Ik heb readme gelezen en ik moest cleardock verplaatsen in de map application enchancer in thuis. Dat deed ik ook maar ik kreeg weer hetzelfde bericht. Wat doe ik ergens iets verkeerd?

je moet hem naar die map kopieren,.. dan uitloggen en weer inloggen, en dan heb je een extra knop bij je systeem voorkeuren staan..

succes

HS-L

Ik ben er een uur mee bezig geweest, maar ik krijg het ook niet voor elkaar. ik krijg elke keer de melding dat ik nog iets moet downloaden, ik begrijp er niets van. eigelijk precies hetzelfde probleem als Gilda, wie kan even goed uitleggen wat voor procedure we moeten volgen :cry:

ok hebben jullie iChat,..? dan loods ik jullie er samen doorheen in een groepsgesprek.. :D

Het is gelukt! Eigenlijk heel simpel.

Als je cleardock uitpakt, zie je cleardock.ape. Dat moet je even slepen naar de map van application enchancer dat ik eerst had geinstalleerd. Dan uitloggen en inloggen en je ziet bij systeemvoorkeuren een icoontje van application enchancer. Als je daarop klikt, dan kan je aangeven hoe je je dock wilt hebben. Aplicitation enchancer installeren gaat gelukkig helemaal vanzelf.
Succes! Ik ben blij dat deze forum bestaat. Ik leer er veel van!

Gilda

p.s je moet eerst Aplication enchancer en cleardock downloaden daarna aplicitation enchancer installeren en dan pas verder wat ik zo net vertelde.

ik dacht al,.. zo moeilijk is het toch niet,.. je moet het alleen even door hebben.

ze hebben daar ook andere leuke haxies (zoals metallifizer)
en hier kan je iChat enhancer downloaden en die maakt ook gebruik van application enhancer (en dan kan je het aantal invoer regels in iChat aanpassen van bijv. 1 naar 5 regels en je kan daar ook instellen
dat je enters mee kan sturen in berichtjes erg handig…

HS-L

[color=grijs:b581bf3da9][i:b581bf3da9]oh gilda misschien een tip,… als je zo’n tweede posst gelijk erachteraan zet zou je voortaan ook de bewerk knop kunnen gebruiken van je eerste post,…
dan toevoegen dan staat er gewoon 1 nieuwe post ipv 2. en ook voor andere tips in het forum zie hier de FAQ[/i:b581bf3da9][/color:b581bf3da9]

Nou schiet mij maar lek, ik heb echt alles opgevolgd wat er verteld is, maar ik blijf de melding krijgen " You have no applecation modules installed " terwijl ik dat wel gedaan heb. Ik heb ondertussen dock transpirant geinstaleerd en dat ging prima :sealed:

mhmm, heb je hem wel in de Application Enhancer folder op je HD gegooit en niet in je users map, volgens mij moet hij namelijk niet in je user map, maar dat weet ik niet zeker.

Als ik een programma verberg wordt het icoontje in mijn dock transparant. Dit heb ik met een programmaatje ingesteld, ik weet alleen niet meer welke. Nu wil ik dit bij een andere gebruiker instellen. Is het mogelijk om dit aan en uit te zetten in mijn terminal? Zo ja, hoe?? Alvast bedankt.

[quote:9d23db9324="HS-L"]mhmm, heb je hem wel in de Application Enhancer folder op je HD gegooit en niet in je users map, volgens mij moet hij namelijk niet in je user map, maar dat weet ik niet zeker.[/quote:9d23db9324]

Klopt,
hij moet NIET in de UsersMap daar zet ie 'm vanzelf in na herstart.
Dus gewoon in je HD/Bibliotheek.

[quote:57120aa01f="tony montana"][quote:57120aa01f="HS-L"]mhmm, heb je hem wel in de Application Enhancer folder op je HD gegooit en niet in je users map, volgens mij moet hij namelijk niet in je user map, maar dat weet ik niet zeker.[/quote:57120aa01f]

Klopt,
hij moet NIET in de UsersMap daar zet ie 'm vanzelf in na herstart.
Dus gewoon in je HD/Bibliotheek.[/quote:57120aa01f]

bij mij staat hij dus niet in mijn users map,
en ik gebruik hem al een jaar ofzo… zonder problemen…

HS-L

Er zijn meer programma's waarmee je de de dock transparant kunt maken. Zoek op Versiontracker bijvoorbeeld eens naar 'Transparent Dock' of 'xDock'. En ik geloof dat er meer zijn.

Deze programma’s werken zonder apen. Je hebt Unsanity hier niet voor nodig.

Whymme

en die nestelen zich dus helemaal in je systeem,.. (daardoor heb ik een keer mijn systeem overnieuw moeten installeren..)

weet er iemand hier toevallig hoe je dat coole vergroten en verkleinen van iconen in de doc kunt bekomen? is dat ook met een extra prog? want ik heb daar een beetje schrik voor...

tis mijn werk mac… :mrgreen:

Systeemvoorkeuren /Dock ........en het staat voor je neus