Dock verbergen met toetstencombinatie - Maar hoe verander je die?

Handig, je kunt je dock verbergen met Appeltje-Alt D, alleen... kun je die toetsencombinatie ook ergens veranderen? Die combinatie gebruikt(e) o.a. Quark ook.

Er schijnt ook een toetscombi te zijn voor versneld uitschakelen.

iemand?

wat bedoel je met versneld? Appeltje-Alt-D schuift hem gelijk weg...

[quote:post_uid0="pepe"]alleen... kun je die toetsencombinatie ook ergens veranderen?[/quote:post_uid0] Onder Classic had/heb je een regelpaneeltje 'MagicKey', maar of deze voor OSX verkrijgbaar is weet ik niet.

Misschien bij versiontracker.com o.i.d. :wink:

als een makro programma hiervoor zoekt is Quickeys de uitgebreide (rn dus ook duurdere) oplossing en HotApp de goedkope shareware oplossing (er zijn er ongetwijfeld nog veel meer). Na jaren QuicKeys te hebben gebruikt en erg ontevreden was over de mogelijkheden in OSX vergeleken met OS9 gebrik ik sind een paar maanden tot volle tevredenheid HotApp: [url=http://www.trufsoft.com/HotApp.html]http://www.trufsoft.com/HotApp.html[/url] Hiermeen kun je het tonen/verbergen aan een toestencombinatie hangen en ook het uitzetten van je computer onderbrengen onder een toetsencombinatie.

Het aan en uitzetten kan nu toch ook met een toetstencombinatie? Ctrl + cd eject knop op je toetsenbord.

Ik vind de dock een onding. Kan ik 'm niet helemaal uitzetten, zodat-ie ook niet per ongeluk verschijnt als ik met mijn cursor in de buurt kom?

Ho wacht nou even, ik zoek een mogelijkheid om de combinatie van de Dock te wijzigen, niet om andere aan te maken.... Ik wil van die Appeltje-Alt-D af!

[quote:post_uid9="Fried"]Ik vind de dock een onding. Kan ik 'm niet helemaal uitzetten, zodat-ie ook niet per ongeluk verschijnt als ik met mijn cursor in de buurt kom?[/quote:post_uid9] hoe zou je die dan terug willen toveren???

wat mij betreft, duurt het wel even voor je het gewoon bent, maar alles went, geef mij maar de dock ipv windows startbalk, véééél handiger.

kleine tip : ga naar voorkeuren/ dock/ en kies dock voorkeuren.
verklein daarin de dock tot het minimum en vergroting… naar je eigen keuze. Zoo klein, kan het je toch niet storen??

:wink:

Ik wil dat ding niet kwijt, ik wil alleen een andere toestencombinatie! Iedere keer als ik een stap en herhaalcommando geef in Quark gaat de dock netjes weg, maar er gebeurt geen snars in Quark. En het is een toetscombinatie die ik heel veel gebruik, dat valt zeker op als er iets anders gebeurt dan je wil....

Het gaat er mij echt niet om dat dat ding in de weg staat. Een verandering naar Appeltje-Cntrl-D en ik heb geen probleem meer…

Inderdaad, een waanzinnig storende factor. Ik gebruik ook veel stap-en-herhaal en dat down-pullen van het menu ben ik ook al aardig zat!

Ward

Apple-scriptje onder een functietoets... misschien?

Ben (nog) niet echt thuis in Applescript. Hoe zie je dat? Een scriptje die Quark vertelt die functie te gebruiken? Lijkt op zich wel wat, maar hoe gooi je die in OSX onder een functietoets? In OS9 wist ik wel hoe dat moest, maar in OSX heb ik het nog niet kunnen vinden.

[quote:post_uid0="pepe"]Ben (nog) niet echt thuis in Applescript. Hoe zie je dat? Een scriptje die Quark vertelt die functie te gebruiken? Lijkt op zich wel wat, maar hoe gooi je die in OSX onder een functietoets? In OS9 wist ik wel hoe dat moest, maar in OSX heb ik het nog niet kunnen vinden.[/quote:post_uid0] Ben ook niet thuis in AppleScript (vandaar dat vraagteken achter mijn reactie), maar onder Help zou toch wel e.e.a. te vinden zijn.

Wellicht dat anderen op dit forum je verder kunnen helpen :wink:

PS. misschien dat er op de Quarck-site reeds een oplossing staat!

Bij de kwarksite wordt je niet veel wijzer. Probeer maar eens een interessant onderwerp te vinden in een lijst van een paar honderd... Heeft MacOSX.nl het iets beter begrepen hoe een forum werkt.

Iemand ervaring met Applescript en commando's van een programma aanroepen?

Bij de kwarksite wordt je niet veel wijzer. Probeer maar eens een interessant onderwerp te vinden in een lijst van een paar honderd... Heeft MacOSX.nl het iets beter begrepen hoe een forum werkt.

Iemand ervaring met Applescript en commando's van een programma aanroepen?

Misschien heb je iets aan de volgende adressen: [url=http://www.apple.com/applescript/]Op de site van Apple[/url] [url=http://www.AppleScriptSourcebook.com/]The Applescript Sourcebook[/url]

En Youpi Key vond ik zojuist op dit forum in een andere topic en is ook nog eens freeware.

Succes… :slight_smile: